Bankacılık İşlemleri

Hangi şubelerde Arapça bilen personeliniz var?

Şu anda İstanbul'da Osmanbey Şube ve Fındıkzade Şube'de, Mersin'de Mersin Şube ve Mezitli Şube'de, Gaziantep'te ise Gaziantep Şube'de Arapça konuşan personellerimiz bulunmaktadır.

Hesap açmak istiyorum. Gerekli evraklar nelerdir?

Pasaport, vergi dairesinden alınan vergi numarası (TC Kimlik No) ve ikamet tezkeresi belgesiyle şubelerimize müracaat ederek hesap açtırabilirsiniz. Eğer ikamet tezkereniz bulunmuyorsa açık adresinizi teyit edebileceğimiz resmi tercümeli ve noter tasdikli belgeyle de müracaat edebilirsiniz. Kuveytli müşterilerimiz için: pasaport, ID kartı (kimlik kartı) ve vergi numarası.

Hesap açarken neden bloke alınıyor?

İkamet tezkeresi alabilmek için sürekli hesap açıp kapatmanın önüne geçebilmek için 3 aylık bir bloke süresi getirilmiştir. Kredi kartı temini için de bloke alınır.

Cep telefonuma gelen bilgilendirme ya da kampanya SMS'lerini Arapça veya İngilizce alabilir miyim?

Hayır. Bankamızdan gönderilen SMS bilgilendirmeleri şu an için sadece Türkçe gönderilmektedir.

Pasaportumu güvenlik nedeniyle yanımda taşımak istemiyorum. İkamet tezkerem hesabımda kayıtlı olmasına rağmen şubeye para çekmek için gittiğimde sorun yaşıyorum. Ne yapmalıyım?

Kayıtlı ikamet tezkerenizde fotoğraf bulunuyorsa ve tezkerenin günü geçmemişse işlemlerinizi sorunsuzca yapabilirsiniz. Ancak bunun aksi durumunda, para çekmek için mutlaka fotoğraflı ikamet tezkereniz ya da pasaportunuzla şubeye gitmeniz gerekmektedir.

Kasa boyutlarınız ve ücretleri hakkında detaylı bilgi alabilir miyim?

Kasa boyutları ve ücretleri hakkında detaylı bilgiyi şu bağlantıdaki sayfamızı ziyaret ederek alabilirsiniz: http://www.kuveytturk.com.tr/urun_ve_hizmet_ucretleri.aspx

Dolar hesabımdan Türk Lirası hesabıma neden para transfer edemiyorum?

Para transferleri aynı para cinsinden oluşan hesaplar arasında yapılabilmektedir. Türk Lirası hesabınızdan diğer Türk Lirası hesabınıza ya da Dolar hesabınızdan yine başka bir Dolar hesabınıza para transferi yapabilirsiniz.

Para transferi işleminde hangi bilgiler gerekmektedir ve ek numara bilgisi nedir?

Eğer Türkiye içinde bir transfer işlemi gerçekleştirilecekse işlem yapılacak hesabın IBAN'ı ya da hesap numarası, ek hesap numarası ve şube kodunun paylaşılması gerekmektedir. Yurtdışından transfer işlemi yapılacaksa bankımız Swift kodu ve hesabın IBAN'ı paylaşılması gerekmektedir. Ek numara, ana hesaba bağlı farklı döviz birimi, vadeli veya vadesiz her bir hesap için ayrı ayrı tanımlanmış numaradır.

IBAN'ımı nereden öğrenebilirim?

İnternet Şube'ye giriş yaparak, Kuveyt Türk Çağrı Merkezi 444 0 123'ü arayarak ya da Kuveyt Türk sitesinden hesap numaranızı yazarak da IBAN'ınızı öğrenebilirsiniz. Detaylı bilgi için şu bağlantıdaki sayfamızı ziyaret edebilirsiniz: https://www.kuveytturk.com.tr/bireysel/hesaplar/iban-sorgulama

Kuveyt Türk, Swift ve banka kodu nedir?

Swift işlemleri için kodumuz KTEFTRIS, BIC kodumuz 205'dir.

Günlük işlem limitlerim nedir?

Ekstra bir limit tahsis edilmemesi durumunda günlük 15.000, aylık 75.000 Türk Lirası veya karşılığı Dolar veya Euro cinsinde para transferi gerçekleştirebilirsiniz. Detaylı bilgi için şu bağlantıdaki sayfamızı ziyaret edebilirsiniz: http://www.kuveytturk.com.tr/islem_limit_ve_saatleri.aspx

Acil havale yapmam gerekiyor EFT limitlerimi attırmak istiyorum. Nasıl yapabilirim?

EFT limitleri hesabınızın açıldığı şubeden yapılmaktadır. Şubenizi arayarak limit artırımı talebinde bulunabilirsiniz.

Hesabıma havale geldiğinde ya da hesabımdan para çıkışı olduğunda neden bana SMS gelmiyor?

Kuveyt Türk Çağrı Merkezi 444 0 123'ü arayarak SMS bilgilendirme hizmetlerini aktif hale getirtebilirsiniz.

Atm İşlemleri

ATM'lerde dil seçeneğini nasıl görebilirim?

ATM'ye kartınızı takıp şifrenizi girdikten sonra gelen ekranda 9'u tuşlayarak dil seçeneklerini görebilirsiniz.

ATM kartımı ilk kez kullandığımda istenilen kod ATM kartının şifresi midir?

ATM'lerde sizden istenen kod numarası aynı zamanda ATM kartınızın şifresidir.

ATM kartım neden blokeye alındı?

ATM'lerimizde sizin güvenliğiniz için yeni bir uygulama getirilmiştir. Bu uygulamada doğum tarihinizin herhangi iki karakterini kodlamanızı istemektedir. Yanlış kodladığınız takdirde ATM kartınız blokeye alınmaktadır.

ATM'de sorulan tarihi yazdım ama neden olmadı?

Hesap güvenliği için ATM'lerimizden yapılan işlemlerde doğum tarihinizin iki hanesi sorulur. Doğum tarihinizin sorulan bölümlerini doğru girdiğinizden emin olunuz.

Hesabımda para olduğu halde ATM'den para çekemiyorum blokemi kaldırabilir miyim?

Şubenizi arayarak blokeyi kaldırtabilirsiniz.

Kart İşlemleri

Kredi kartı almak istiyorum. Ne yapmalıyım?

Şubeye giderek başvuru yapmanız gerekmektedir. Kredi kartının verilebilmesi için istediğiniz limit kadar hesabınızdaki bakiyeye bloke koydurmanız gerekmektedir. Bu işlemin ardından kartınız 2-3 gün içerisinde teslim edilir.

Kredi kartımın limitini artırmak istiyorum. Ne yapmalıyım?

Öncelikle şubenize giderek, artırılmasını istediğiniz limit kadar hesabınızdaki bakiyeye bloke koydurmalısınız. Ardından Kuveyt Türk Çağrı Merkezi 444 0 123'ü arayarak limit artırım talebi oluşturabilirsiniz.

Kredi kartımın limitini düşürmek istiyorum. Ne yapmalıyım?

Kuveyt Türk Çağrı Merkezi 444 0 123'ü arayarak limit düşürme talebi oluşturabilirsiniz. Limitiniz düşürüldükten sonra şubenize giderek kredi kartından düşürülen limit kadar blokeyi hesabınızdan çözdürebilirsiniz.

Kredi kartım için hesabımdan alınan blokenin çözülmesini istiyorum. Ne yapmalıyım?

Öncelikle şubenize giderek, kartınızın tüm borcunu ödemeniz gerekmektedir. Ödeme işlemi tamamlandıktan sonra hesabınızdaki bloke tutarı şube tarafından 1 iş günü sonra çözülecektir.

Kredi kartı limitim yeterli değil. Hesabımda para var ama hesap kartım geçerli değil. Acil alışveriş yapmam lazım. Ne yapabilirim?

Hesabınızda bulunan TL bakiyeyi kredi kartınıza ödeme yaparak aktarabilirsiniz. Aktardığınız tutar kadar harcama yapabilirsiniz.

Kredi kartı alabilmem için hesabıma bloke konuldu. Ancak hesabıma konulan bloke kartıma tanımlanan limitten daha fazla. Neden?

Kuveyt Türk Çağrı Merkezi 444 0 123'ü arayarak limit arttırma talebinde bulunabilirsiniz.

Kartlarınız yurtdışında kullanılabilir mi?

Visa amblemli kartlarınız yurt dışında da kullanılabilir. Ancak TL ana hesabınızda bakiye bulunması gerekmektedir.

Kredi kartı borcum otomatik olarak ödenir mi?

Kredi kartınızın borcu son ödeme tarihine kadar ödenmediği takdirde hesaptan otomatik olarak çekilir. Hesapta döviz bulunuyorsa döviz bozulur ve ödeme o şekilde gerçekleşir.

Kredi kartımı iptal edersem, bloke açılır mı, açılırsa kaç gün içinde açılır?

Evet açılır. Konuyla ilgili şubenizle görüştükten sonra ortalama 2 gün içerisinde bloke kalkar.

Kredi kartı başvurusu yaptım ve ret cevabı geldi. Neden bana kredi kartı verilmiyor?

Kredi kartlarında müşterilerimize sadece ret durum bilgisi verilebilmektedir. Reddin nedenine ilişkin bir açıklama yapılamamaktadır.

Yurt dışında kredi kartını kullanabilir miyim?

Kredi kartları yurt içinde olduğu gibi yurt dışında da kullanılabilir.

Finansmanlar

Konut ya da araç finansmanı için nasıl başvuru yapabilirim. Şartlarınız ve gerekli evraklar nelerdir?

Araç ve konut almak istediğinizi şubelerimize gelerek bildirebilirsiniz. Konut işlemlerinde konutun ekspertiz değerinin %80’i finanse edilir, geri kalan kısım sizden peşinen tahsil edilir. Max. 120 ay vadelendirilmektedir. Konut finansmanı için satın alınacak konutun tapu fotokopisi, nüfus cüzdan belgesi, gelir belgesi, maaş bordrosu ya da net maaş tutarını gösteren işyerince onaylı belgeleri temin etmelisiniz.

Araç işlemlerinde 0 km binek araçlar, kasko değerinin 50.000TL’ye kadar kısmı için yüzde 70’i, 50.000 TL’yi aşan kısmı için yüzde 50’si oranında finanse edilebilir. 2.el araçlar, kasko değerinin 50.000TL’ye kadar kısmı için yüzde 70’i, 50.000TL’yi aşan kısmı için ise yüzde 50’si oranında finanse edilebilir.

Araç finansmanı için aracın proforma faturası veya asıl faturası gerekmektedir. İkinci el araçlar için araç ruhsatı, nüfus cüzdan belgesi, gelir belgesi, ücretli çalışansanız maaş bordrosu veya net maaş tutarını gösteren, işyeri tarafından onaylanmış belge temin etmelisiniz.

İnternet ve Mobil Şube İşlemleri

İnternet bankacılığı kullanmak istiyorum nasıl kullanabilirim ve kullanıcı adım ne?

Bireysel müşterilerimiz, Kuveyt Türk Çağrı Merkezi 444 0 123'ü arayarak İnternet ve Mobil Şube için geçerli olan şifrelerini alabilirler. Kullanıcı adı müşteri numarasıdır. Giriş yapmak için şifre ve müşteri numarası yeterlidir. Kurumsal müşterilerimiz internet bankacılığı şifrelerini ilk defa alacaklarsa şubelerimizden alabilirler. Kullanıcı adı şubede belirlenmektedir.

İnternet Şube’ye ilk giriş nasıl olur?

www.kuveytturk.com sayfasında sağ üst köşede bulunan İnternet Şubesi menüsünden Bireysel ya da Kurumsal seçenekleriyle giriş yapabilirsiniz. Bireysel müşteriler, müşteri numarası ve şifre girerek; kurumsal müşteriler de bunlara ek olarak kullanıcı adı girerek İnternet Şube’yi kullanabilirler.

ATM, İnternet ve Mobil Şube şifreleri aynı olabilir mi ve kaç karakterden oluşmalıdır?

ATM şifresi dört, Mobil ve İnternet Şube şifreleri de sekiz haneden oluşmalıdır. İnternet ve Mobil Şube’nin şifreleri aynıdır.

 

İnternet Şube’de Ayarlar menüsü altındaki Şifre Değiştirme bölümünden değiştirebilirsiniz. Eğer şifrenizi hatırlamıyorsanız Kuveyt Türk Çağrı Merkezi 444 0 123'ü arayarak şifrenizi değiştirebilirsiniz.

Gizli kelime bilgisi nedir?

İnternet Şube’ye ilk girişte güvenlik için oluşturulan 6 haneli kelimedir. İnternet ve Mobil Şube’de işlem esnasında sadece iki karakteri istenen güvenlik işlemidir.

Gizli kelime niçin oluşturulmaktadır?

Gizli kelimeniz hesap bilgilerinizin güvenliği açısından para transferleri işlemi gerçekleştirilirken istenir.

Gizli kelimemi nasıl silebilirim?

İnternet Şube’ye giriş yaparak Ayarlar menüsü altındaki Gizli Kelime Değiştirme bölümünden gizli kelimenizi silebilirsiniz.

İnternet Şube işlemleri için öncelikli telefon numaramı değiştirmek istiyorum. Nasıl yapabilirim?

Bilgilerinizde iki telefon hattı da kayıtlıysa öncelikli numaranızı değiştirmek için şubenize gitmeniz gerekmektedir. Yurt dışındaysanız şubenizi arayarak değiştirilmesini talep edebilirsiniz.

Döviz alış/satış ve para transferi nasıl yapılır?

İnternet Şube’de Döviz/Kıymetli Maden menüsünden alış ve satış işlemlerinizi yapabilirsiniz. Para Transferi menüsünden ise havale ve EFT işlemlerinizi yapabilirsiniz. Ancak karşı tarafın IBAN ya da hesap numarası bilinmelidir.

Hesap açılışı nasıl yapılır?

İnternet Şube’de Hesaplarım menüsündeki Hesap Aç bölümünden istediğiniz türde yeni hesap açabilirsiniz.

İnternet Şube’de Hesaplarım menüsünde neden filtreleme uygulanmaktadır?

Hesaplarınızla ilgili fazla bilgilerin görüntülenmemesi için filtreleme uygulanmaktadır.

İnternet üzerinden Dolar, Euro veya Türk Lirası para transferi yapabilir miyim?

Evet, İnternet Şubemiz üzerinden yapabilirsiniz. Türk Lirası için; Tüm İşlemler menüsünden Para Transferleri’ne girerek Hesaba ya da IBAN’a seçenekleriyle işlem yapabilirsiniz. Döviz için ise; Tüm İşlemler menüsünden Para Transferleri’ni seçerek Hesaba (Swift) ya da IBAN’a (Swift) seçenekleriyle işlem yapabilirsiniz. Ancak Suriye uyruklu müşterilerimiz sadece Türk Lirası olarak yurtiçi para transferi yapabilirler.

İnternet Şube’den başka bir hesaba ne kadar para gönderebilirim?

Tüm hesaplar için standart bir limit bulunmaktadır ancak bu limit yetersiz kalırsa şubenize giderek limit artırım talebinde bulunabilirsiniz.

Faturalarımı nasıl ödeyebilirim?

İnternet Şubemiz üzerinden faturalarınızı ödeyebilirsiniz. Tüm İşlemler menüsünden Ödemeler’e girerek Fatura Ödeme bölümünden anlaşmalı kurumlara ait faturalarınızı ödeyebilirsiniz.

Otomatik ödeme talimatı verebilir miyim?

Evet, İnternet Şubemiz üzerinden otomatik ödeme talimatı verebilirsiniz. Tüm İşlemler menüsünden Ödemeler’e girerek Yeni Talimat bölümünden anlaşmalı kurumlara ait faturalarınız için otomatik ödeme talimatı oluşturabilirsiniz.

Yurt dışına para transferi yapmak istiyorum. Nasıl gerçekleştirebilirim?

İnternet Şube’de Para Transferleri menüsünün altındaki Döviz Transferi bölümünden yurt dışına para transferi gerçekleştirebilirsiniz.

Mobil şubeden Dolar yolluyorum neden karşı tarafa gitmiyor?

Swift işlemi Mobil Şube’den yapılamamaktadır ama Kuveyt Türk hesapları arası EFT işlemleri yapılabilmektedir.

Dolar, Euro gibi döviz işlemlerinde internet bankacılığı üzerinde havale yaparken ücret kesiliyor mu?

Kuveyt Türk Katılım Bankası’ndan başka banka veya hesaba ya da Kuveyt Türk hesabına döviz işlemlerinde havale yapılırken komisyon kesilmektedir.

Tanımlı alıcılarla hangi işlemleri gerçekleştirebilirim?

Tanımlı alıcılarınızla para transferi işlemlerinizi daha kolay bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz.

Müşterek hesabım var neden internet bankacılığımı kullanıp hesap hareketlerimi göremiyorum?

Bireysel hesabınızdan İnternet Şube’ye giriş yapılıp müşterek hesaplarınıza erişebilirsiniz.

Yurt Dışı İşlemler

Yurt dışındayken hesabımdan para çekebilir miyim?

Evet çekebilirsiniz. Ancak eğer hesabınızda döviz bulunuyorsa ve bunu çekmek istiyorsanız öncelikle hesaptaki dövizi TL’ye dönüştürüp TL ana hesabınıza aktarmanız gerekecektir. Ardından bulunduğunuz ülkenin para cinsinden ATM’den paranızı çekebilirsiniz. Bu işlem için %1,5+3TL komisyon ücreti alınmaktadır.

Hesabıma yurt dışından para gelir mi?

Evet gelir. Ancak Suriye vatandaşlarının işlemleri aracı bankanın onayına bağlıdır.

Hesabımdan yurt dışına para gönderebilir miyim?

Evet gönderebilirsiniz. Ancak Suriye vatandaşlarının işlemleri aracı bankanın onayına bağlı olduğu için herhangi bir döviz cinsinden yurt dışına para gönderemezler. Yurt içinde de sadece Kuveyt Türk’e ait hesaplar arasında döviz havalesi yapabilirler. Kuveyt Türk dışındaki diğer bankalara ise sadece TL olarak EFT yapabilirler.

Türkiye’den başka bir ülkeye para gönderebilir miyim?

Eğer alıcının da bankamızda hesabı varsa gönderebilirsiniz ancak başka şekilde gönderemezseniz.

Yurt dışından Türkiye’ye havale yapılırken gerekli olan bilgiler nelerdir?

Swift kodu (KTEFTRIS), KOD (205) ve IBAN gereklidir.

EFT ve Swift işlemlerinde ne kadar komisyon alınıyor?

EFT işlemleri ücretsiz yapılmaktadır. Swift işlemlerinde ise gönderilen tutara göre farklılık göstermektedir. İnternet Şube’den döviz transferlerinden minimum 15 USD maksimum 250 USD komisyon alınmaktadır. Tutarın 1/1000'i kadar komisyon çıkmaktadır.

Almanya’daki şubenizden para çekebilir miyim? Bu şubedeki bir hesaba para gönderebilir miyim ya da onlar bana gönderebilir mi? Eğer gönderirsek bu transferden komisyon ya da masraf alınır mı?

Almanya’da şubemiz değil temsilciliğimiz bulunmaktadır. Temsilciliğimizden sadece hesap açılışı yapılabilmektedir. Kuveyt Türk hesapları arasında yapılan havale işlemleri gibi para transferi yapılamamaktadır. Hesaplar arasında, yurt dışına yapılan para transferi gibi Swift yapılabilmektedir. Swift için ise diğer bankalarda olduğu gibi aracı banka onayı olduğu için masraf ya da komisyon alınmaktadır. Suriye vatandaşları için ise yurt dışı para transferi akışı geçerlidir.

MoneyGram ile ismime para gelecek. Tutarın hesabıma aktarılmasını istiyorum. Nasıl yapabilirim?

MoneyGram ile gelen parayı şubenize gidip onayladıktan sonra hesabınıza aktarabilirsiniz. Suriye vatandaşları için ise yurt dışı para transferi akışı geçerlidir.

Döviz hesabımdaki bakiye ile yurt dışındaki bir çevrimiçi alışveriş sitesinden alışveriş yapmak istiyorum. Ancak yapamıyorum. Neden?

POS cihazları sadece TL ana hesabı görebildiği için, döviz hesabınızda bakiye olsa bile alışveriş yapamazsınız. Döviz hesabınızdaki bakiyeyi, TL vadesiz hesabınıza aktararak alışveriş yapabilirsiniz.

Yurt dışındaki online alışveriş sitesinden alışveriş yaptım. Ancak kartımdan/hesabımdan çekilen tutar, alışveriş tutarımdan daha fazla görünüyor. Neden?

Alışveriş sonrasında ilgili tutar provizyonda bekletilip, dönem hareketine geçeceği zaman TL’ ye dönüştürüldüğü için arada kur farkı olabilmektedir. Bu sebeple arada oluşabilecek kur farkı önceden tahmin edilemeyeceği için bloke, alışveriş tutarından daha fazla konulmaktadır. Eğer dönem hareketine yansıdığında arada kalan fazla tutar var ise müşterinin vadesiz hesabına iade edilir.