İçeriğe Git İçeriğe Git Alt Bölüme Git

14.12.2018

Kuveyt Türk, bankacılık işlemlerini video görüşme üzerinden self servis yapma imkânı sunan XTM konseptiyle müşterilerine sıra dışı bir bankacılık deneyimi yaşatıyor. Tamamıyla Türk mühendisler tarafından geliştirilen XTM’lerle ilgili son yenilik, Türkiye’de sayıları 3 milyonu aşan işitme engelli bireyi yakından ilgilendiriyor. Kuveyt Türk’ün yurt genelindeki tüm XTM şubeleri, video görüşme özelliği sayesinde artık bankanın müşterisi olsun olmasın tüm engellilere işaret dilinde bankacılık hizmeti sunacak.  
 
Dijital dönüşümü ve teknolojiyi odağına alarak geliştirdiği projelerle sektöre öncülük eden Kuveyt Türk Katılım Bankası, 2013 yılında bir ilke imza atarak ATM’nin pratikliği ile şubelerin zengin hizmetlerini bir arada sunan XTM’leri geliştirmişti. Bankacılık işlemlerini video görüşme üzerinden self servis yapma imkânı da sunan XTM’ler işlevselliğiyle ve hazıyla müşterilerden yoğun talep görüyor. Müşterilerine sıra dışı bir deneyim sunan Kuveyt Türk, bu kez XTM’lerde işaret dilinde hizmet vermeye başlayarak bir ilki daha gerçekleştirmiş olacak.
 
“Dijitalleşme arttıkça müşterilerimizin beklentileri değişiyor”
Kuveyt Türk’ün Ar-Ge merkezlerinde geliştirilen XTM’ler ve işitme engellilere yönelik işaret dilinde bankacılık hizmeti, 14 Aralık 2018 Cuma günü düzenlenen toplantıyla basın mensuplarına tanıtıldı.
Kuveyt Türk Bireysel Bankacılıktan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Oral, dünya genelinde dijitalleşme arttıkça müşterilerin banka şubelerine yönelik beklentilerinin değiştiğine dikkat çekerek konuşmasına başladı. Mehmet Oral, “Günümüz müşterileri, bankalarından hem daha hızlı ve sürekliliği olan hizmetleri bekliyor hem de bankalarıyla yüz yüze iletişime önem veriyor. Türkiye’de bir ilk olarak 2013 yılında üretmeye başladığımız ve zamanla geliştirdiğimiz inovasyon ürünü XTM cihazlarımızla biz, tam olarak bu yönde bir hizmet veriyoruz. Müşterilerimiz XTM cihazlarımız aracılığıyla çağrı merkezimize bağlanıyor ve bankacılık işlemlerini video görüşme sayesinde hızlı, kolay ve güvenli bir şekilde gerçekleştirebiliyor. Dijital bankacılık kanalı olarak konumlandırdığımız XTM’ler sayesinde yeni istihdam alanları oluşturuyoruz” dedi.
 
“Tek tuşla işaret dilinde bankacılık hizmeti”
XTM’lerin müşterilerle görüntülü iletişim kurabilme özelliğini işitme engelliler için pozitif bir değere dönüştürmeyi hedefleyerek ‘işaret dili bankacılığı’nı geliştirdiklerini belirten Mehmet Oral, “İşitme engelli müşterilerimiz tüm bankacılık işlemlerini tek tuşa basarak başlatabiliyor. Bir işitme engelli vatandaşımız, müşterimiz olsun veya olmasın, XTM şubelerimizden görüntülü olarak çağrı merkezimize bağlandığında karşılarına işaret dilini bilen bir uzmanımız çıkıyor. Bankamızda hesabı yoksa kısa sürede hesabını açabiliyor. Müşterilerimiz para transferinden kıymetli maden alım satımına kadar pek çok bankacılık işlemini kolayca gerçekleştirebiliyorlar. İşaret dili bankacılığıyla sayıları 3 milyonu aşan işitme engelli vatandaşımızın hayatı kolaylaştırmayı hedefliyoruz” diye konuştu.
 
“Engellilere yönelik projelerimiz devam edecek”
İşaret dilinde bankacılık uygulamasının Kuveyt Türk’ün teknoloji ve inovasyonla birlikte büyük önem verdiği kurumsal sosyal sorumluluk anlayışımızın bir sonucu da olduğunu belirten Mehmet Oral, “XTM’ler aracılığıyla işitme engelli vatandaşlarımıza verdiğimiz bu hizmetle tüm toplumda farkındalık oluşturacağımıza inanıyoruz. Ayrıca Kuveyt Türk olarak en büyük hedeflerimizden biri hem geleneksel şubelerimizde hem de XTM’lerimizde engelsiz bankacılık hizmetini en üst kalitede vermek. İşitme engelli vatandaşlarımızın yanı sıra görme ve bedensel engelli vatandaşlarımıza yönelik projeler de geliştiriyoruz” açıklamasında bulundu.
 
XTM’ler ile katılım bankacılığı yeni kitlelere ulaşacak”
XTM’lerin geleneksel şubelere göre çok küçük lokasyonlarda dahi açılabildiğine ve bu sayede şube açma imkânlarının olmadığı bölgelere de ulaşabildiklerine dikkat çeken Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Oral, “Kuveyt Türk olarak hem bankamızın hem de katılım bankacılığının gelişip toplumun her kesimine ulaşmasına katkı sunmaya gayret ediyoruz. Önümüzdeki dönemde geleneksel şubelerimizle birlikte XTM şubelerimize de ağırlık vereceğiz. Bu sayede daha çok vatandaşımız mahalle ortamlarından çıkmadan dijital dünyanın tüm avantajlarından yararlanabilecek” dedi.
 
“XTM’leri Türk mühendislerimiz geliştirdi”
Kuveyt Türk Bilgi Teknolojileri Grup Müdürü Mücahit Gündebahar ise XTM projesinin temelinde, Kuveyt Türk’ün 10 yıl önce başlattığı dijital dönüşüm yolculuğunun yer aldığını belirterek, “Türkiye’de bankacılık sektörünün ilk Ar-Ge merkezini kuran bankayız. Günümüz itibarıyla, Türkiye’nin iki Ar-Ge merkezine sahip tek bankasıyız. Türk mühendislerimizle birlikte çok önemli projelere imza atıyor, geliştirdiğimiz teknolojileri yurt dışında pek çok ülkeye ihraç ediyoruz. XTM şubelerimiz de bu vizyonla geliştirdiğimiz, Türkiye’de bir ilk niteliği taşıyan projelerimiz arasında yer alıyor” diye konuştu.
 
Rakamlarla XTM
  • İlk XTM’sini 2013 yılında açan Kuveyt Türk, günümüzde 9 ilde 51 XTM ile hizmet veriyor.
  • 2019 yılında 5 yeni ilde 35 XTM’in daha hizmet vermesi bekleniyor.
  • XTM’ler ile 3 dilde hizmet alınabiliyor: Türkçe, İngilizce, Araçça.
  • Müşteri olsun olmasın 3 milyon işitme engelli işaret diliyle XTM’lerden hizmet alabilecek.
  • Kuvyet Türk bugüne kadar XTM aracılığıyla 60 bine yakın müşteri kazandı.
  • XTM şubelerin bugüne kadar topladığı fon miktarı 750 milyon TL’yi aştı.
  • XTM şubelerin topladığı fon tutarı 2017 yılsonuna kıyasla yüzde 92 arttı.
  • Kuveyt Türk XTM Çağrı Merkezi’ne gelen video çağrı sayısı 127 bini aştı.
  • Gelen çağrıların yüzde 65’i ilk 20 saniye içerisinde cevaplandırıldı.