Arama Yapın

Kuveyt Türk, müşterilerinin haklarını şikayet oluşmadan koruyacak

Etik bankacılık ilkesine bağlılığını bankacılık hizmetlerinin her aşamasında gösteren Kuveyt Türk Katılım Bankası, müşterilerinin haklarını koruma ve gözetme konusunda kendini denetlemek amacıyla bir “ilk”e imza atarak Müşteri Hakları Müdürlüğü’nü...

10.05.2016

Etik bankacılık ilkesine bağlılığını bankacılık hizmetlerinin her aşamasında gösteren Kuveyt Türk Katılım Bankası, müşterilerinin haklarını koruma ve gözetme konusunda kendini denetlemek amacıyla bir “ilk”e imza atarak Müşteri Hakları Müdürlüğü’nü kurdu. Hukuk ve Risk Takip Grubu altında sistemin müşteri haklarını korumaya ve şikayet olmadan alınacak tedbirlere yönelik otokontrolün sağlanması için faaliyet gösterecek.

Müşteri Hakları Müdürlüğü’nün açılmasına ilişkin görüşlerini paylaşan Kuveyt Türk Genel Müdür Yardımcısı Nurettin Kolaç, “Kuveyt Türk, faizsiz bankacılığın esasları doğrultusunda, bankacılığın genel etik ilkelerinin yanı sıra sağlam bankacılık, adalet, güven, profesyonellik, yenilikçilik ve takım ruhu değerlerinden ödün vermeden müşterilerine hizmet sunmaktadır. Müşterimizin haklarını korumaya yönelik çabalarımızı ayrı bir müdürlük altında yönetecek olan bankamızın bu girişiminin tüm bankalara örnek teşkil edeceğine inanıyorum. Müşteri memnuniyetinin yanı sıra müşterinin hakkını koruyabilmek için bu müdürlüğü kurduk” dedi.

“Sıkıntıları müşteri şikayeti oluşmadan çözeceğiz”

Sektörde faaliyet gösteren tüm bankaların müşteri memnuniyeti birimi olduğuna dikkat çeken Kolaç, “Kuveyt Türk olarak amacımız, müşteri memnuniyetinden önce müşterinin hakkını korumak… Müdürlüğümüz, bankacılık ürünleri/işlemlerinde müşterinin hakkını ihlal eden bir düzenleme yapılırsa otokontrol mekanizmasıyla sorun müşteriye yansımadan çözüyor” dedi. Kolaç, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Müşteri bankaya kredi kullanmaya gittiğinde çeşitli sözleşmeler imzalar. Biz bu sözleşmeleri imzalamadan önce kendilerine ‘Sözleşme öncesi bilgilendirme formu’ sunuyoruz. Bu durum müşterimizin imzalayacağı sözleşmeye hakim olması, sözleşmeyi okuması için fırsat bulması anlamına geliyor. Ayrıca süreç içinde bir müşterimizden fazla komisyon alındıysa hemen iadesini sağlıyoruz ya da sözleşmeye konulmuş gereksiz hükümler varsa sözleşmeden çıkarabiliyoruz. Müşterilerimizden hesap işletim ücreti ya da kart aidatı da almıyoruz bunu da kendilerine belirtiyoruz.”

Etik bankacılık sorumluluğundan ödün vermeyen bir yapı

Müşterilerine sunduğu her türlü ürün ve hizmete ilişkin olarak Etik Kodu’nda belirlediği temel prensipler doğrultusunda işlem yapan Kuveyt Türk, aynı hizmeti alan müşterilerine tarafsız ve adil hizmet sunma ve müşterilerinin gereksinimlerini en yüksek seviyede karşılama konusundaki özeniyle sektörde fark oluşturuyor. Müşteri menfaatlerini gözeterek kendi gelir ve yaşam durumlarına uygun ürün ve hizmetleri kullanması konusunda yönlendiriyor. Müşterilerin yasal hakları dışında menfaatlerini olumsuz etkileyecek ürün ve hizmetleri kullanmalarına engel oluyor.

Kuveyt Türk, Etik Kodu’nda yer alan kurallara, Türkiye’nin her yerindeki şubelerinde, genel merkezinde ve iştiraklerinde çalışanların uyma sorumluluğuna sahip, bu konuda ödün vermeyen ve müşterilerinin güvenini devamlı taşıma kapasitesi sahip bir banka olarak faaliyet gösteriyor. Etik Kodu’na uygun olmayan veya uygun olmama endişesi bulunan durumlarda gereken aksiyonun alınması, kuralların banka içinde uygulanması, denetlenmesi ve raporlanması, Etik Kodu’na uyum sağlayabilmek için tedbirlerin alınması ve uygulamaların yapılmasını temin ediyor. Bu sorumluluğunu gerektiği şekilde yerine getirebilmek için "Etikten Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi" tayin ediyor. Kurum içindeki “Etik Elçileri” sistemin sürdürülebilirliğini ve hızlı işlemesini sağlıyor.