İçeriğe Git İçeriğe Git Alt Bölüme Git

Kuveyt Türk, 2016 yılının ilk çeyreğinde 125 milyon TL kar elde etti

05.05.2016

Kuveyt Türk Katılım Bankası 2016 yılının ilk çeyreğini, net karını bir önceki yıl aynı döneme göre yüzde 25 artırarak 125 milyon TL ile kapattı. Toplam aktiflerini 42,3 milyar TL’ye çıkaran Kuveyt Türk, öz varlıklarını da 3,5 milyar TL’ye yükseltti. Banka’nın söz konusu dönemde toplanan fon büyüklüğü 27,7 milyar TL, kullandırılan fon büyüklüğü ise 28 milyar TL oldu.

“2016 yılsonunda yüzde 20 büyüme ile 50 milyar TL’yi geçen bir aktif büyüklük hedefliyoruz”

Yılın ilk çeyreğinde başarılı sonuçlar aldıklarını belirten Kuveyt Türk Genel Müdürü Ufuk Uyan “Büyüme ve karlılıkta sektör ortalamasının üzerinde rakamlar elde ettik. 27 yıldır istikrarlı olarak büyüyen bir bankayız. Değişen koşullara hızlı uyum göstererek ürün ve hizmet kalitemizi zaman ve ihtiyaca göre geliştirmeye gayret ediyoruz. Müşterilerimize en iyiyi sunmaya ve ihtiyaca göre yenilikçi çözümler üretme heyecanını ‘sağlam bankacılık’ prensibinden ödün vermeden sürdürmeye devam edeceğiz” dedi.

2016 yılı hedeflerinden de bahseden Uyan, “Bu yıl da katılım bankacılığı hizmetlerini daha geniş kitlelerle buluşturma misyonumuza devam ediyoruz. İlk çeyrek sonunda en çok şube açan ilk 3 banka arasında yer alan bankamız yılsonunda toplam 30 yeni şubeye ve yaklaşık yüzde 25’lik bir büyüme kaydederek 50 Milyar TL’yi aşan bir aktif büyüklüğe ulaşmayı hedeflemektedir. Ayrıca yeni dönemde gündemimizdeki önemli konular arasında dijital bankacılık, yeni iştirakimiz KT Portföy ile müşterilerimize sunacağımız yatırım fonlarımız ve KOBİ/esnaf bankacılığı alanları yer alıyor. Türkiye’de kurulu firmaların %99’unu oluşturan KOBİ’lerimizin kullandırılan fonlarımız içerisindeki payı %37’yi geçti. KOBİ Bankacılığına yönelik leasing, işlem bankacılığı ve dış ticaret gibi alanlarda müşterilerimize sunduğumuz ürün ve hizmetleri de çeşitlendiriyoruz” dedi.

"Alternatif Dağıtım Kanallarımızı geliştiriyoruz"

Değişen teknoloji ve müşteri ihtiyaçları doğrultusunda müşterilerine sundukları kanalları da geliştirdiklerini belirten Uyan, “Bankamızdan yapılan işlemlerin üçte ikisinden fazlası artık alternatif dağıtım kanallarından yapılıyor. Sürekli geliştirmeye devam ettiğimiz mobil ve internet şubelerimiz ile müşterilerimizin hayatını kolaylaştırmaya devam ediyoruz” diye ekledi.