İçeriğe Git İçeriğe Git Alt Bölüme Git

30.11.2019

Kuveyt Türk tarafından gelecek nesilleri teknolojinin yapı taşı kodlamayla tanıştırmak amacıyla hayata geçirilen 1010 Kâşif Projesi kapsamında verilen robotik ve kodlama eğitimi devam ediyor. Proje kapsamında 28 Kasım’da Şanlıurfa, 29 Kasım’da ise Mardin’deki öğrencilere, sokak lambalarının yanma prensibinden sensörlü arabaların mesafe kontrol uyarılarına kadar birçok alanda uygulamalı kodlama eğitimi verildi. Kuveyt Türk Dijital Dönüşüm Grup Müdürü Dr. Okan Acar, “1010 Kâşif Projesi ile çağımızın gerekliliği olan kodlama ve robotik eğitimini verirken çocuklarımızın teknolojiyi bilinçli ve ölçülü kullanma yeteneklerinin gelişimine de katkı sağlıyoruz” dedi.
 
Türkiye’nin öncü katılım finans kuruluşlarından Kuveyt Türk, kurumsal sosyal sorumluluk alanında Türk Kızılay ve Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) iş birliğiyle hayata geçirdiği 1010 Kâşif Projesi ile Türkiye’nin dört bir yanındaki okullara kodlama ve robotik eğitimi götürüyor. MEB onaylı proje kapsamında, 28 Kasım’da Şanlıurfa Haliliye Yenişehir Ortaokulu, 29 Kasım’da ise Mardin Gülser Mahmut Tatlıdede Ortaokulu ve Artuklu Noter Cevdet Altun Ortaokulu öğrencilerine kodlama ve robotik eğitim verildi. Kuveyt Türk’ten gönüllü çalışanlarının yer aldığı proje kapsamında, öğrencilere aktarılan kod senaryolarıyla sokak lambalarının yanma prensibinden sensörlü arabaların mesafe kontrol uyarılarına kadar birçok alanda uygulamalı kodlama eğitimi yapıldı.
 
“Çocuklarımız kod yazmada çok yetenekli”
Güneydoğu Anadolu illerinde düzenlene eğitimlere Kuveyt Türk Dijital Dönüşüm Grup Müdürü Dr. Okan Acar da gönüllü eğitmen olarak katıldı. Çocukların kod yazmaya gösterdikleri ilgiye ve yeteneklerine dikkat çeken Dr. Okan Acar, “Kod yazmak teknolojinin yapı taşını oluşturuyor ve yeni nesilleri geleceğin mesleklerine hazırlamak adına büyük önem arz ediyor. Biz de buradan yola çıkarak ‘Hayallerimizdeki geleceği değerlerimizle kodluyoruz’ anlayışıyla hareket ediyor ve Türkiye’nin dört bir yanında meraklı kâşiflerimizle buluşuyoruz. Bu kez de Urfalı ve Mardinli çocuklarımızla bir arada olmanın sevincini yaşadık. Gittiğimiz her şehirde olduğu gibi bu iki ilimizde de öğrencilerimizin kod yazmaya büyük ilgi duyduklarına yakından şahit olduk. İmkân sunulduğunda robotik ve kodlama alanında öğrencilerimizin ne kadar yetenekli olduklarını da gördük. Bu durum, projemizin geleceği için bizlere ilham verirken ne denli doğru bir iş yaptığımızı da bir kez daha gösterdi” dedi.
 
 “Öğrenciler teknolojiyi doğru kullanmayı da öğreniyor”
Teknolojinin doğru kullanımının önemine dikkat çeken Dr. Okan Acar, “Hayatın her alanında sayısız kolaylık sunan teknoloji, ölçüsüz ve sınırsız kullanıldığı takdirde özellikle çocuklarda bağımlılığa dönüşüyor ve risk oluşturuyor.  Biz 1010 Kâşif Projesi ile çocuklarımıza kodlama ve robotik eğitimi verirken onların teknolojiyi bilinçli ve ölçülü kullanma yeteneklerinin gelişimini de destekliyoruz. Bu sayede sadece tüketilen değil, üretilen ve yönetilen bir teknoloji anlayışının yaygınlaşmasına da katkı sunuyoruz” diye konuştu.
 
Kuveyt Türk geride bıraktığımız eğitim - öğretim yılında Ankara, Afyonkarahisar, Bursa, Hatay, İstanbul ve Konya’daki 11 ortaokulda öğrencilerle bir araya geldi. Yaz döneminde çeşitli platformlarda çocuklara eğitim düzenleyen Kuveyt Türk, 2019-2020 eğitim öğretim yılında ise şu ana kadar Adana, Ankara, Amasya, Çorum, İzmir, Kahramanmaraş, Mardin, Mersin, Muğla, Şanlıurfa ve Tokat’taki toplam 37 okulda meraklı kâşiflerle buluştu.
 
Eğitime katılan öğrenciler, okul arkadaşlarına kodlama eğitimi verecek
Kuveyt Türk tarafından eğitimin sonunda okullara hediye edilen 1010 Kâşif Kodlama Kiti ile çocuklar yazdıkları tüm kodları, maketler üzerinde de hayata geçirerek kodlama ve robotik eğitimlerini sürdürüyor. Eğitim alan öğrencilerin okullarındaki diğer öğrencilere kodlama eğitimi vermesi üzerine kurgulanan projeyle okullardaki tüm öğrencilerin kodlama öğrenmesi amaçlanıyor.