İçeriğe Git İçeriğe Git Alt Bölüme Git
Müşterilerimizin ve bankamızın Kuveyt Türk Mobil / İnternet Şube sorumluluklarına buradan ulaşın!

Kuveyt Türk’ün Sorumlulukları

Üç Aşamalı Giriş Ekranı

İnternet Bankacılığı hizmetlerimize erişim için 3 aşamadan oluşan güvenlik kontrollerinden geçmeniz gerekir.
İlk aşamada; müşteri ve telefon numarası, güvenlik kodu (doğrulama resmi, Captcha) ve Tek şifre girmelisiniz. Eğer şifreniz yoksa veya hatırlamıyorsanız, Anında Şifre butonunu kullanarak yeni şifre oluşturabilirsiniz.
İkinci aşamada, güvenlik resmi doğrulaması yapılır. Bilgilerde tutarsızlık olması halinde Kuveyt Türk Müşteri İletişim Merkezi (444 0 123) ile görüşmelisiniz.
Son aşamada ise cep telefonunuza SMS olarak gelen doğrulama kodunu ilgili alana girip Mobil Onay’ı tamamlayarak İnternet Bankacılığı kapsamındaki hizmetlerimizden yararlanabilirsiniz.

Sanal Klavye

Genel kullanıma açık, internet kafe gibi yerlerde, “Keylogger” isimli klavye hareketlerini kaydeden programlar bilgisayarlara yüklü olabilir. Sanal Klavye, bu tür programlar aracılığıyla şifrenizin çalınmasını engelleyerek güvenliğiniz sağlar.

İşlem Limitleri

İnternet işlem limitlerinizi Kuveyt Türk İnternet Şube’den düşürebilirsiniz. Limit yükselmek içinse şubenizle iletişime geçmeniz gerekir.
Kuveyt Türk Mobil işlem limitleriniz, ilk kullanımınızda standart İnternet Şube limitleri ile aynı olacak şekilde tanımlanır. Kuveyt Türk Mobil’e özel olarak işlem limitinizi azaltmak için İnternet Şube veya Kuveyt Türk Müşteri İletişim Merkezi üzerinden talimat verebilirsiniz. Limit yükseltme işlemleri ise yine şubenizden yapılır.
Dış uygulamalar için işlem limitleriniz, Kuveyt Türk Mobil limitleriniz ile aynı olacak şekilde tanımlanır. Dış uygulamalara özel olarak işlem limitinizi azaltmak veya artırmak için Kuveyt Türk Müşteri İletişim Merkezi (444 0 123 – 0850 251 0 123) ile irtibata geçebilirsiniz.

IP Kısıtlaması / Ülkesel IP Kısıtlama

Kuveyt Türk İnternet Şube veya Müşteri iletişim Merkezi (444 0 123) aracılığıyla IP sınırlaması yaparak internet şubenize yalnızca belirlediğiniz IP aralığından girilmesini sağlayabilirsiniz.
Kısıtlamanın eklenmesi ve kaldırılması için Kuveyt Türk İnternet Şube’deki Ayarlar – Kısıtlar – IP Kısıtlama adımları üzerinden İnternet Bankacılığı güvenliğinizi artırabilirsiniz.

Hesap Kısıtlama

Kuveyt Türk İnternet Şube’deki hesaplara “Sadece İzleme” yetkisi vererek parasal işlemlere kapatabilirsiniz.
Kısıtlamanın kaldırılması için Kuveyt Türk Müşteri İletişim Merkezi (444 0 123) veya şubenizle irtibat kurabilirsiniz.

Tanımlı Alıcı Sınırlandırma

Kuveyt Türk İnternet Şube üzerinden para transferini sadece mevcut tanımlı alıcılarınızla sınırlı tutabilirsiniz.
Kısıtlamanın kaldırılması için Kuveyt Türk Müşteri İletişim Merkezi (444 0 123) veya şubenizle irtibat kurabilirsiniz.

Zaman Kontrolü

Kuveyt Türk İnternet Şube’de işlem yapılabilecek saat aralığını kendiniz belirleyebilirsiniz. Zaman Kontrolü özelliği sayesinde belirlediğiniz zaman dilimi dışında Kuveyt Türk Mobil’de işlem yapılamaz.
Kısıtlamanın kaldırılması için Kuveyt Türk Müşteri İletişim Merkezi (444 0 123) veya şubenizle irtibat kurabilirsiniz.

Güvenli İmzalama

Kuveyt Türk Mobil Şube’de VeriSign SSL (Secure Socket Layer) sertifikalama yöntemleri kullanılır. Uygulama ayrıca VeriSign ile imzalanır.
Dış uygulamalar ile Kuveyt Türk, VeriSign SSL (Secure Socket Layer) sertifikalama yöntemlerini kullanarak iletişim sağlar.

Müşterilerimizin Sorumlulukları

  • Telefonunuza gelen tek kullanımlık şifreler ve kart bilgileriniz size özeldir. Bu tür bilgileri kimseyle paylaşmayın.
  • Kuveyt Türk İnternet Şube’yi kullanmak için tarayıcınıza www.kuveytturk.com.tr yazıp giriş yapın.
  • Dolandırıcılık faaliyetlerine karşı dikkatli olun. Sizi arayarak kendilerini polis, savcı, hakim gibi devlet görevlileri olarak tanıtan kişilerin şifre, kart, hesap bilgisi taleplerine itibar etmeyin.
  • Kuveyt Türk Katılım Bankası’ndan gönderildiği iddiasındaki bilgi alma amaçlı e-postalara dikkat edin. Bankamızdan size sadece bilgilendirme amaçlı e-posta gönderilir. Sizden herhangi bir bilgi talebinde bulunulmaz. Böyle bir durumla karşılaştığınızda, Kuveyt Türk Müşteri İletişim Merkezi’ni (444 0 123) arayarak bilgilendirme yapın.
  • Sosyal medyada yer alan ve bankamız tarafından yayımlanmış gibi gösterilen kampanya, çekiliş gibi ifadelere karşı dikkatli olun. Güncel kampanyalarımız hakkında buradan bilgi edinebilirsiniz. Resmi sosyal medya hesaplarımız ise şunlardır:
  • Kuveyt Türk API Market web sitesinde yayımlanan ve “Kuveyt Türk API’lerini Kullanan Dış Uygulamalar” listesinde olmayan uygulamaları kullanmayın.
  • Cep telefonunuzun sizden başka biri tarafından kullanılmaması için açılış şifresi ve tuş kilidi oluşturmanızı öneririz.
  • Bilgisayarınızı, virüslere ve benzeri programlara karşı koruyun. Antivirüs programının bilgisayarınızda kurulu ve güncel olmasına özen gösterin.
  • Cep telefonunuzu virüslere ve zararlı yazılımlara karşı koruyun. Antivirüs uygulamasının kurulu ve güncel olmasına dikkat edin. Resmi uygulama marketleri (AppStore, Google Play Store) dışındaki platformlardan telefonunuza uygulama indirmeyin.
  • Bilgisayarınızda, kişisel güvenlik duvarı (firewall) yazılımının kurulu olmasına özen gösterin.
  • Güvenliğinizi artırmak için web tarayıcınızı güncel tutun.
  • İnternet kafeden, yabancı veya güvenmediğiniz bilgisayardan Kuveyt Türk İnternet Şube’ye giriş yapmayın.
  • Kuveyt Türk Mobil, güvenliğiniz için 500 saniye içerisinde herhangi bir aktif işlem yapmamanız durumunda oturumunuzu sonlandırır. Uygulama açıkken başkalarının erişebileceği yerlere telefonunuzu bırakmayın.
  • Dış uygulamalarda, oturum kapatılmadığı sürece 24 saat boyunca işlem yapılabilir. 24 saat sonunda işlem yapabilmek için yeniden müşteri girişi yapmanız gerekir. Uygulama açıkken başkalarının erişebileceği yerlere telefonunuzu bırakmayın.
  • İnternet Bankacılığı güvenlik ayarlarınızı kontrol ederek size uygun bir yapı oluşturun.
  • İnternet Bankacılığı işlemlerinizin teyidi için yalnızca 444 0 123 numaralı hattan yapılan aramalara yanıt verin.