Page 113 - 60. SANAT YILINDA AMİR ATEŞ
P. 113
60. Sanat Yılında
Bestekâr HÂFIZ ÂMİR ATEŞ
t Âmir Ateş ve Mevlîd-i Şerîf t
ûsikî öğretiminde usta-çırak ilişkisi, yani “meşk” yüzyıllardır geleneksel
M öğretim sistemimizdir. Bu geleneği en güzel şekilde yaşatan hocalardan
biri de Âmir Ateş’tir. Kendisi 1970’li yıllardan itibaren farklı korolar kurarak
bu geleneği yaşatmaya elinden geldiğince gayret etmiştir.
Uzunca yıllar öğrenci yetiştiren Âmir Ateş, talebeleriyle olan derslerinde güzel
sese vurgu yaparak “Ses ilmin yarısıdır” demiş ve devamında ise bu mesleğe
verdiği önemi talebelerine “Güzel ses ile mevlîd okumayı öğretmeliyiz. Bu bizim
boynumuzun borcu, atalarımızın mirası” diyerek, mevlîdin güzel bir sesle ve
usûlüne uygun olarak okunmasının önemine vurgu yapmıştır.
Bu alanı maddî bir gelir kapısı olarak görmekten ziyâde “Okunulan eve Allah
Rasûlü’nün teşrîf ettiği bir meclis” olarak bakmak gerektiği ve “O mecliste Kur’ân
okunacak, Allah’ın kitabı okunacak” diyerek bu hassasiyetler içinde olmanın
öneminin altını çizen Âmir Ateş, yıllarca talebelerine de “Acele etmeyin, öğrenin
daha sonra okuyun” nasihatinde bulunmuştur.
Âmir Ateş’in cömertliği; ailesi, dostları, talebeleri arasında çok iyi bilinen
bir vasfıdır. Âmir Ateş, Mevlîd-i Şerîf’i güzel okuma derslerinde de
ödüllendirme sisteminin çok faydalı olduğunu vurgulamıştır. “Ben bu bahri en
fazla 3 defa okuyacağım daha sonra kim bu bahri benim okuduğum gibi falsosuz
bir şekilde okur ise ders sonunda ona kebap ısmarlayacağım” sözü ile talebelerini
şevklendirmiş, onlar karşısında öğretici rolünde olmasına rağmen hiçbir
zaman mütevâziliğinden ve cömertliğinden ödün vermemiştir. Âmir Ateş bu
konuda “Talebelerime helâli hoş olsun. Onlar bu işe gönül vermişler. Diz çöküp
emek sarf etmişler saatlerce. Helâli hoş olsun onlara” sözü ile cömertliğin, ikrâmın
güzelliğini uygulamalı olarak göstermiştir.
• 109 •

