İçeriğe Git İçeriğe Git Alt Bölüme Git

Ekosistem bankacılığı nedir? Finans kuruluşlarına sağladığı avantajlar nelerdir?

Ekosistem bankacılığı finans kuruluşlarının müşteri ilişkilerinde izlediği yenilikçi bir yaklaşımdır. Finans kuruluşları müşteri memnuniyetini sağlamak adına farklı stratejiler geliştirir. Müşteri ilişkilerinde daha profesyonel bir yaklaşım benimseyerek bireylere, işletmelere daha geniş ürün ve hizmet yelpazesi sunar. Ekosistem bankacılığı da finans kuruluşlarına belirli kazanımlar sağlayan, değer zinciri yöntemine yönelik oluşturulan stratejilerden biridir. Ekosistem bankacılığı ile ilgili merak ettiğiniz tüm detayları bu yazıda bulabilirsiniz.

Ekosistem Bankacılığı Nedir?

Ekosistem bankacılığı bir finans kuruluşunun müşterilerini sadece bireysel olarak değil tüm ekosistemiyle beraber değerlendirmesi anlamına gelir. Günümüzde finans sektöründeki hizmetler, çeşitli müşteri kitlelerine yönelik satış ve pazarlama adımlarını uygulamaktan çok daha öte bir sistemi kapsar. Finans kuruluşları müşterileriyle olan ilişkilerinde daha profesyonel bir yaklaşım geliştirmek amacıyla farklı stratejiler izler. Değer zinciri yönetimine dayalı ekosistem bankacılığı da bu stratejilerden biridir. Bu yaklaşımla finans kuruluşlarının müşterilerine geniş bir ürün ve hizmet yelpazesi sunan bir platform haline geldiği söylenebilir.

Ekosistem yönetimi bir beyaz eşya firması örneği üzerinden daha net anlaşılabilir. Herhangi bir beyaz eşya firması kurumsal olarak bir finans kuruluşunun müşterisi olabilir. Ekosistem bankacılığında; firmanın ana bayisi, alt bayileri, satış yaptığı bireysel müşteriler, ham madde aldığı tedarikçileri gibi farklı aktörlerin her biri finans kuruluşu için bir değer zinciridir. Bu nedenle, finans kuruluşu beyaz eşya firmasını sadece münferit olarak değil aynı zamanda tüm ekosistemiyle beraber bir müşteri olarak görür. Buna göre de analizler yaparak stratejiler geliştirir.

Ekosistem Bankacılığının Finans Kuruluşlarına Sağladığı Avantajlar

Ekosistem bankacılığının finans kuruluşlarına sağladığı avantajlar şu şekildedir:
  • Müşteri ilişkilerinde derinleşme: Müşterinin iletişim kurduğu tüm bağlantılarla etkileşim halinde olmak ilişkinin daha kalıcı ve verimli olmasını sağlar.
  • Daha az emekle yüksek verimlilik: Ekosistem bankacılığı ile müşterilerin iletişim halinde olduğu tüm bağlantılar ayrıntılı analizle değerlendirildiği için daha az emekle daha yüksek verimlilik elde edilebilir.
  • Yeni işbirlikleri: Bir işletmenin ana bayii veya bağlantılı olduğu iş ortakları ile kurulan stratejik işbirlikleri finans kuruluşuna yeni potansiyel müşteri kazanma konusunda ivme kazandırabilir.
  • Etkili kampanyalar: Ekosistem içerisindeki bireysel müşterilere odaklı kampanyalar hazırlanmasına ortam sağlanabilir.
Ekosistem bankacılığı yaklaşımının önemli avantajlarından biri de strateji kapsamında yapılan analizler sayesinde finans kuruluşunun farklı birimlerine hazır hedef kitleleri sağlaması ve işlerinde derinleşme alanları sunmasıdır. Nitekim ekosistem bankacılığı kapsamında bu birimler de daha verimli iş üretebilir.

Özellikle dijitalleşmenin önem kazandığı günümüzde ekosistem yönetimi finans kuruluşlarına önemli katkılar sağlar. Dijital değerler oluşturmak adına ekosistem yönetimi müşteriye ulaşmanın önemli yollarından biridir. Finans kuruluşu, müşterilerine farklı ürün ve hizmetlerini ekosistem yaklaşımıyla dijital platformlarda sunabilir.

Finans kuruluşu; dijital platformunda müşterinin ihtiyaçlarına yönelik fintek işbirlikleri, insan kaynakları programları, yemek, güvenlik, sürdürülebilirlik alanlarında pek çok farklı çözüm ve hizmet sağlayabilir. Müşterinin bu çözüm sağlayan şirketlerle anlaşmalar yapması ile farklı kullanıcılar ekosistemin içerisinde yer alabilir. Müşteri bu ekosistemin bir parçası olabilir ve kurduğu bağlantılar ile platform içerisindeki aktörlerin sayısını artırabilir. Böylece ekosistem bankacılığı ile hem banka hem de müşteri kazançlı bir işbirliği geliştirebilir. Bu yaklaşım ile finans kuruluşunun operasyonel verimliliği artar. Müşteriler ise finans kuruluşundan aldığı hizmetleri tek bir kanal üzerinde, platform içerisinde toplayabilir. Bu durum, finans kuruluşlarının sunduğu hizmetler açısından müşteri memnuniyeti sağlamasında etkili olabilir.

Dijitalleşme ve ilerleyen teknolojinin getirdiği imkanlar ile hızla dönüşen, değişen bir dünyada finans kuruluşları bir ekosistem inşa ederek, bu yaklaşımla profesyonel stratejiler geliştirerek değer kazanabilirler. Ekosistem bankacılığı yaklaşımı, ileride daha fazla yaygınlaşabilir. Finans sektörünün geleceği kabul edilen ekosistem yaklaşımı kuruluşların müşteri deneyimini zenginleştirmesine imkan tanır. Finans kuruluşları müşteri ile verimli ilişkiler kurarak dijital dönüşümden azami ölçüde yararlanabilir. Ekosistem bankacılığı müşterilere de hem tüzel hem de bireysel alanda büyük kolaylıklar vadeder. Bu yaklaşım ile finans kuruluşları artık sadece finansal işlemlerin yapıldığı bir yer olmaktan çıkar. Hem bireysel müşteriler hem de şirketler için pek çok ihtiyaca yönelik hizmetlerin sunulduğu bir platform haline gelir.