Page 107 - 60. SANAT YILINDA AMİR ATEŞ
P. 107
60. Sanat Yılında
Bestekâr HÂFIZ ÂMİR ATEŞ
yaşındaki oğlu Mehmet ile oyun oynuyordum. Işıklar söndü, Mehmet korkmasın
diye kucağıma aldım ve pencerenin yanına götürdüm. Yoldan geçen arabaları, yolu
göstererek oyalıyordum. ‘Mehmet bak’ falan derken hemen yan tarafta bir piyano
vardı. Çocuk ağlamasın diye piyanonun başına gittim ve çalmaya başladım.
Mehmet’in o hâli zihnimde bu güfte ile özdeşleşti. Güfte aklımda tabi. Yani bu
besteye Mehmet sebep oldu. Şarkıyı besteledikten kısa bir zaman sonra TRT ‘Son
Yüzyılın Şarkısı’ diye plaket verdi. Şaşırdım ve kendi kendime gülmeye başladım.
Benim o kadar bestem, şarkım var ama bunun onlardan farkı ne ki? Sonradan
öğrendim ki Konyalı Melek Hiç Hanımefendi bu sözleri Hz. Peygamber (s.a.v.)
için yazmış. Bestenin bu kadar çabuk sevilmesinin sırrı böylelikle ortaya çıktı.
Konya’ya gittiğimde ziyaret etmek istedim Melek Hanım’ı, ne var ki vefât etmiş;
kabrini aradık ama bulamadık maalesef. Rahmet olsun, Hz. Peygamber şefaatçisi
olsun efendim.”
“Canım Kurban Olsun” İlâhîsi
“Yeni çekilmiş bir filmin müziği için ilâhî koromla birlikte film şirketinden davet
aldım. Koromuz henüz bir iki senelik... Filmin içeriğini ve konusunu sordum.
Benim bunları bilmem lazım çünkü filmin içeriğine göre ilâhî seçecektim. Filmin adı
‘Oğlum Osman’ dediler. Filmin oyuncuları Fatma Belgen, Aytaç Arman. Gösterime
girmemiş olan filmi yapımcısıyla seyrettim. Filmin içeriği şöyle idi: ‘Zengin bir
fabrikatörün erkek evlâdı olmuyor ve duâsında ‘Yâ Rabbî, bana bir erkek evlâd
nasip edersen Hz. Osman’a ve Osman Gâzi’ye izâfeten ismini Osman koyacağım.’
Cenâb-ı Hak ona yıllar sonra bir erkek evlâd nasip ediyor. Filmin içeriği bu şekilde
idi. Film müziği için sazları TRT İstanbul Radyosu’ndan ayarladım. Kayıt için
sazlar öğleden sonra gelebileceklerini söylediler. Biz de o günün sabahında bir
lokantada koro arkadaşlarımla beraber sazların gelme saatini beklemeye başladık.
Elimde bir peçete ve hep o filmi düşünüyorum o anlarda.
Şöyle bir dörtlük yazdım:
‘Yıllarca Mevlâ’ya yalvardı durdu
Yâ Rab bir evlâdım olsun diyordu
Onun özlemiyle hayaller kurdu
Osmanım Osmanım oğlum Osmanım’
Bu dörtlüğü o anda içimden gelen bir melodiyle birleştirdim. Koromuzla okuduk bu
ilâhîyi. Film gösterime girdi, ilâhîmiz çok beğenildi. İlerleyen günlerde filmciler
telefonumu araya araya bir an peşimi bırakmadılar: ‘Bizim de bir filmimiz var
lütfen bize de bir tane beste yap!’ Bu olayı Hocam Emin Ongan’a anlatınca hocam çok
sinirlendi: ‘Seni döverim bak. Yeşilçam’a film müzikleri yapasın diye yetiştirmedim
• 103 •

