Page 105 - 60. SANAT YILINDA AMİR ATEŞ
P. 105

60. Sanat Yılında
                                                                                             Bestekâr HÂFIZ ÂMİR ATEŞ




            şarkı ve 42 adet ilâhî notası mevcuttur.  Dinî bestelerinin sayısı 69’dur. İlâhî
            formundaki  eserlerinde  Acemaşîran, Bayâtî,  Dügâh, Evç,  Hüseynî, Hicaz,
            Hüzzam, Isfahan, Mâhur, Nihâvend, Rast, Sabâ, Segâh, Uşşak gibi makamları;
            usûl olarak da Sofyan, Düyek, Aksak, Devri Hindi, Nim Sofyan gibi usûlleri
            kullanmıştır.
            Elimizde bulunan ilâhî notalarının güftelerinde;  Yunus Emre (ö.1321),
            Aziz Mahmud Hüdâyi (ö. 1628), Urfalı Nâbî (ö. 1712),  Derviş Mûsa  (ö.
            1728),  İbrahim  Hakkı  Hz. (ö. 1780),  Mehmet  Âkif  Ersoy  (ö.  1936), Dr.
            Cengiz Numanoğlu, Mecit Sesigür (ö. 1962), Ali Ulvi Kurucu (ö. 2002),
            Prens Abdullah Bin Faysal (ö. 2007), Bekir Sıtkı Erdoğan (ö. 2014), Fevzi
            Halıcı, Yâsin Hatipoğlu, Ali Coşkun, Ali Tekintüre, İbrahim Bodur, Müşerref
            Akgümüş, Sabri Kürtçüoğlu, H. Adil Oymak, Orhan Arıtan, Nedim Uçar, Hâfız
            İlhan  Tok, Hüseyin  Top, Nâil Memik,
            Ayşe  Feyzioğlu,  Yılmaz  Çiçek,  Hamdi
            Mert, Emine Ertem, Prof. Dr. Hayrettin
            Karaman, Şükrü Algın, Rıza Göver gibi
            farklı isimlerin şiirlerini kullanmıştır.

            Âmir Ateş’in en önemli vasıflarından bi-
            risi de güfte yazarlığıdır. TRT repertuva-
            rındaki dokuz şarkısının hem güftesi hem
            bestesi kendisine aittir. Âmir Ateş bu ko-
            nuda “Bu lütûf, bana Allah Teâlâ’nın ver-
            diği bir özelliktir. Bu özellik her bestekârda
            olmaz. Kimileri sadece bir alanda uzmanla-
            şır. Ancak ben bu özelliği Allah’ın bir lütfu
            olarak gördüm ve hamd ettim” şeklindeki
            cümleleriyle düşüncelerini dile getirmiş-
            tir.  Mevcut ilâhîlerinin içerisinde, güftesi
            ve bestesi kendisine ait olan eserleri: Uş-
            şak makâmında Düyek usûlüyle bestele-
            diği “Merhabâ Ey Fahr-i Âlem”; Hicaz
            makâmında Devrihindi usûlüyle beste-
            lediği “Şerre Düşman, Nemruda Hiçbir
            Zaman Baş Eğmeyen”; Eviç makamın-
            da Düyek usûlüyle bestelediği “Müjde-
            ler Olsun Yine Geldi Mâh-ı Mübârek”
            olmak üzere üç tanedir.







                                                                                 Türk Mûsikîsi Bestekârlar Külliyatı, Sayı: 51.
                                                             • 101 •
   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110