Page 105 - 60. SANAT YILINDA AMİR ATEŞ
P. 105
60. Sanat Yılında
Bestekâr HÂFIZ ÂMİR ATEŞ
şarkı ve 42 adet ilâhî notası mevcuttur. Dinî bestelerinin sayısı 69’dur. İlâhî
formundaki eserlerinde Acemaşîran, Bayâtî, Dügâh, Evç, Hüseynî, Hicaz,
Hüzzam, Isfahan, Mâhur, Nihâvend, Rast, Sabâ, Segâh, Uşşak gibi makamları;
usûl olarak da Sofyan, Düyek, Aksak, Devri Hindi, Nim Sofyan gibi usûlleri
kullanmıştır.
Elimizde bulunan ilâhî notalarının güftelerinde; Yunus Emre (ö.1321),
Aziz Mahmud Hüdâyi (ö. 1628), Urfalı Nâbî (ö. 1712), Derviş Mûsa (ö.
1728), İbrahim Hakkı Hz. (ö. 1780), Mehmet Âkif Ersoy (ö. 1936), Dr.
Cengiz Numanoğlu, Mecit Sesigür (ö. 1962), Ali Ulvi Kurucu (ö. 2002),
Prens Abdullah Bin Faysal (ö. 2007), Bekir Sıtkı Erdoğan (ö. 2014), Fevzi
Halıcı, Yâsin Hatipoğlu, Ali Coşkun, Ali Tekintüre, İbrahim Bodur, Müşerref
Akgümüş, Sabri Kürtçüoğlu, H. Adil Oymak, Orhan Arıtan, Nedim Uçar, Hâfız
İlhan Tok, Hüseyin Top, Nâil Memik,
Ayşe Feyzioğlu, Yılmaz Çiçek, Hamdi
Mert, Emine Ertem, Prof. Dr. Hayrettin
Karaman, Şükrü Algın, Rıza Göver gibi
farklı isimlerin şiirlerini kullanmıştır.
Âmir Ateş’in en önemli vasıflarından bi-
risi de güfte yazarlığıdır. TRT repertuva-
rındaki dokuz şarkısının hem güftesi hem
bestesi kendisine aittir. Âmir Ateş bu ko-
nuda “Bu lütûf, bana Allah Teâlâ’nın ver-
diği bir özelliktir. Bu özellik her bestekârda
olmaz. Kimileri sadece bir alanda uzmanla-
şır. Ancak ben bu özelliği Allah’ın bir lütfu
olarak gördüm ve hamd ettim” şeklindeki
cümleleriyle düşüncelerini dile getirmiş-
tir. Mevcut ilâhîlerinin içerisinde, güftesi
ve bestesi kendisine ait olan eserleri: Uş-
şak makâmında Düyek usûlüyle bestele-
diği “Merhabâ Ey Fahr-i Âlem”; Hicaz
makâmında Devrihindi usûlüyle beste-
lediği “Şerre Düşman, Nemruda Hiçbir
Zaman Baş Eğmeyen”; Eviç makamın-
da Düyek usûlüyle bestelediği “Müjde-
ler Olsun Yine Geldi Mâh-ı Mübârek”
olmak üzere üç tanedir.
Türk Mûsikîsi Bestekârlar Külliyatı, Sayı: 51.
• 101 •

