Page 32 - 60. SANAT YILINDA AMİR ATEŞ
P. 32
60. Sanat Yılında
Bestekâr HÂFIZ ÂMİR ATEŞ
t Mûsikî Eğitimi t
stanbul’a gelmeden önce Nefsi Yâdeş Köyü’nde bazen kırık-dökük bir
İ gramofonun bazen de bir radyonun etrafında toplanmış ve sevilen şarkıları
sevdikleri sanatçılardan dinlemeye çalışan insanları hatırlayan Âmir Ateş,
“Aynı eserin radyoda bir daha ne zaman çalınacağı belli olmadığı için şarkıları
o kadar can kulağıyla dinlerdik ki âdeta ezberlerdik” sözleriyle yaşanılanları bir
nebze de olsa özetlemektedir. Köydeki bu ortamda ezberlediği eserler, Âmir
Ateş Hoca’ya adeta İstanbul’da karşılaşacağı mûsikî ortamı için hazırlık sınıfı
olmuştur. Zira ileride radyodan dinlediği eserlerin bestekârları ve eserleri
seslendiren sanatçılarla tanışacak ve onlarla aynı sahneyi paylaşacaktır.
Âmir Ateş, İstanbul’a geldikten sonra mûsikî dünyasına hızlı bir giriş
yapmıştı. Nûruosmâniye Câmii’nde talebe iken arkadaşlarının tavsiyesiyle
Çarşıkapı’da sıvacı nâmıyla mâruf, fasıl geleneğinin önde gelen isimlerinden
Kemal Gürses’in riyâsetinde yapılan mûsikî derslerine başlamış ve buraya
birkaç ders kadar devam etmiştir. Hâfızlık eğitiminin yanı sıra katıldığı bu
Hâfız Ali Rıza Sağman derslerin önemini kendisi şu şekilde ifade etmektedir:
Aynı eserin radyoda bir daha ne “Kemal Gürses Üstad’ın vefâtından önce çalıştırdığı bir koro
vardı ve oradan aldığım kıvılcım içimdeki volkanı harekete
zaman çalınacağı belli olmadığı için geçirdi. Daha sonrasında merhum Ali Rıza Sağman (ö.1965)’a
devam ettim. Bu katıldığım meclislerde hârikulâde haller
şarkıları o kadar can kulağıyla yaşadım. Bu hocalardan olabildiğince yararlanma gayreti içinde
dinlerdik ki âdeta ezberlerdik. olduktan sonra bendeki mûsikî aşkı hakikaten söndürülmez bir
hâl aldı.”
• 28 •

