Page 139 - 60. SANAT YILINDA AMİR ATEŞ
P. 139

60. Sanat Yılında
                                                                                             Bestekâr HÂFIZ ÂMİR ATEŞ






















                                 t Nevzat Atlığ t










            “Âmir Ateş’i bestelediği şarkılardan gıyâben tanıyordum. Daha sonra dostum Cavit
            Turan vâsıtasıyla Üsküdar Mûsikî Cemiyeti dolayısıyla daha yakından tanıyarak
            ağabey-kardeş münasebetleri içinde sarsılmaz bağlarla birbirimize bağlandık.

            Âmir Ateş, eski İstanbul terbiyesi almış kibar, saygılı, hoşgörülü bir kardeşimizdir.
            Sadece yakınlarının değil, hemen herkesin gerektiğinde yardımına koşan, hatır
            güden bir mizâca sahiptir.

            Mûsikî konusuna gelince, hem lâ-Dinî hem de Dinî Mûsikî konusunda derin
            kültürü mevcuttur. Dinî mûsikîdeki vukufu, bestelerinde kendisine ayrı bir değer
            kazandırmıştır. Bunu şarkılarındaki ritmik ve melodik özelliklerde aksettirmektedir.
            Eserlerinin tümünü incelemek imkânını bulamadığım için genel bir makam, usûl
            ve form anlayışı hususlarını detaylandırmam mümkün olmayacaktır. Ancak son
            dönemde kendi arkadaş ve akranları içinde daha seçkin bir yeri olduğunu rahatlıkla
            ifade edebilirim.

            Ben bu mütevâzı, kadirbilir, saygılı İstanbul efendisi kardeşime başarılar dileyerek
            sevgilerimi sunuyorum.”9


                                                                                                              9
                                                                                          Burak Şahin, “Âmir Ateş’in
                                                                                          Sanatçı Kişiliği ve Eserleri”,
                                                                                          (Lisans Bitirme Tezi, İstanbul
                                                                                          Teknik Üniversitesi, Türk Mûsikîsi
                                                                                          Devlet Konservatuarı, 2005), s. 24.









                                                             • 135 •
   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144