Page 136 - 60. SANAT YILINDA AMİR ATEŞ
P. 136

60. Sanat Yılında
           Bestekâr HÂFIZ ÂMİR ATEŞ













                                                               t Erol Sayan t











                                         “Âmir Ateş Hoca’yı Ankara Radyoevi’nde çalıştığım yıllarda ‘Ben seni unutmak
                                         için sevmedim’ adlı Segâh şarkısıyla tanıdım ve ‘Bu şarkıyı besteleyen kişi daha
                                                  başka önemli bestelerin de altına imza atar’ diye ümitlendim. 1977
                                                  yılında İstanbul Radyoevi’ne tayin olduğumda bizzat tanıştık ve
                                                  birbirimizi çok sevdik. Birbirimizden oldukça iyi elektrik almamız bir
                                                  yana, bestecilik konusunda olduğu gibi daha pek çok konuda da ortak
                                                  noktalarımızın olması dostluğumuzu pekiştirdi. Önceleri az beste yapan
                                                  Âmir Ateş özellikle Yesâri Âsım Arsoy Hoca’nın vefâtından sonra beste
                                                  çalışmalarını hızlandırmıştır. Kendisi çok güzel eserlerin altına imza
                                                  atmıştır. Özellikle Muhayyerkürdî makâmındaki  ‘Bir kızıl goncaya
                                                  benzer dudağın’ adlı şarkısını konservatuardaki öğrencilerimle meşk
                                                  ediyor ve konserlerde okuyorum. Bana göre o bestesinde diğer bestelerinde
                                                  olmayan farklı bir derinlik ve akıcı bir kompozisyon vardır. İşte ben hep
                                                  o tip bestelerin bekleyişi içerisindeyim.

                                         İcrâcılığı hususunda ise Âmir Hoca son derece üstün meziyetlere sahip bir hâfızdır.
                                         Kurân-ı Kerîm icrâ ederken makamları en iyi kullanan sayılı hâfızlarımızdan
                                         birisidir. Benim kendisini beğendiğim en iyi yönü; Kur’ân okurken okuyacağı
                                         sûrenin rûhu ile örtüşen bir makam seçmesi ve o makamın seyir özelliklerinin
                                         tümünü âhenk içerisinde, yedire yedire göstererek icrâ etmesidir. Bir diğer güzel
                                         tarafı ise Kur’ân okurken sık geçki yapmamasıdır. Eski hâfızlarımız da böyle
                6
                                         yapmışlar ve ‘Sık sık geçki yapmak rûhta nefret duygusu (mütenâfir) uyandırır’
                  Burak Şahin, “Âmir Ateş’in
                                         demişlerdir. Âmir Hoca’nın icrâsında ben böyle bir hususa hiç şâhit olmadım. Şayet
                 Sanatçı Kişiliği ve Eserleri”,
                 (Lisans Bitirme Tezi, İstan-  bir geçki yapacak ise uzunca bir süre bulunduğu makâmın özelliklerini gösterir ve
                bul Teknik Üniversitesi, Türk
                                         ortak bir noktayı kullanarak yine yedire yedire kulağı rahatsız etmeden diğer bir
               Mûsikîsi Devlet Konservatuarı,
                            2005), s. 37.  makama geçer. Bu anlamda icrâcılığı fevkalâde güzeldir.”6










                                                             • 132 •
   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141