İçeriğe Git İçeriğe Git Alt Bölüme Git

Sıradışı Uygulamalar: SuperApp

SuperApp adı verilen portallar, tek bir uygulama içinde aynı anda birçok işlemin yapılmasını sağlamaktadır.

Akıllı cihaz kullanıcıları, internet ve uygulama erişiminde çoklu kullanım yerine daha pratik çözümleri tercih etmektedir. Kullanıcılar tek bir potada toplanan birçok işlemi basit uygulamalar ile daha hızlı bir şekilde yapabilir. Bu yüzden güncel interaktif kullanım eğilimleri, Çin’de doğan yeni bir uygulama akımını tetiklemiştir. Bu yazımızın konusu olan SuperApp ile hayatımıza giren değişimleri ve kolaylıkları metnin devamında bulabilirsiniz.

SuperApp Nedir?

SuperApp, Türkçede “Süper Uygulama” anlamına gelir. Adından da anlaşılacağı gibi tek bir uygulamadan fazlasını ifade eden SuperApp’ın kısaca tanımı ise farklı amacı olan uygulamaların ve sunulan hizmetlerin bir arada bulunduğu sanal pazar alanıdır. İlk olarak Blackberry markasının kurucusu Lazaridis’in kullandığı kavram, hızla hayatımıza dâhil olmuştur.
Akıllı cihaz sahiplerinin birçok uygulamayı aynı anda kullanabileceği SuperApp, kapalı bir interaktif ekosistemdir. Herhangi bir uygulamanın “SuperApp” sınıfına dâhil olabilmesi için ödeme yöntemleri, kurye hizmeti ve sosyal medyaya ulaşılabilirlik özelliklerinden en az ikisini bünyesinde barındırması gerekmektedir. Bu sayede kullanıcı aynı tabanda birçok işlemi kısa sürelerde gerçekleştirebilir.
Şemsiye uygulama olan SuperApp’ler, özellikle mobil önceliklere sahip Z kuşağı için internet kapısını açan bir portaldır. Son yıllarda, önceki teknolojilere göre bilgisayar ve akıllı mobil cihaz gelişimlerindeki fark dikkat çekecek şekilde artmıştır. Bu sonucun en büyük nedenlerinden bir tanesi, Z kuşağının her durumda cebindeki aygıtlar ile internete ulaşma isteğidir. SuperApp yazılımları da Z kuşağının bu isteğini dikkate alarak multi uygulama tabanlarını hayatımıza entegre etmiştir.

SuperApp'i Diğer Uygulamalardan Ayıran Özellikler Nelerdir?

Bilinen uygulamalar ve SuperApp’ler arasında birtakım farklılıklar bulunmaktadır. Daha pratik çözümler sunan SuperApp uygulamaları, bazı avantajları da beraberinde getirmektedir. Sıradan uygulamalarla SuperApp arasındaki farklardan bazılarını aşağıda bulabilirsiniz:
  • SuperApp uygulamalarının en dikkat çekici özelliği, aynı veri tabanında farklı komutların uygulanabilmesidir. Normal uygulamalar tek bir komuta hizmet ederken SuperApp uygulamaları ödeme, hizmet ve servisleri aynı anda sunar.
  • Geleneksel ödeme yöntemlerinin ötesine geçen SuperApp, finans kuruluşlarından bağımsız şekilde kendi tabanlarında ödeme imkânı tanır. Normal uygulamalar ise ödeme eylemlerinde farklı servislere kullanıcıları yönlendirir.
  • SuperApp uygulamalarının en büyük farklılıklarından biri, büyük veri (big data) verimliliğine sahip olmasıdır. Normal uygulamalara göre kullanıcı alışkanlıklarını daha çok depolayan SuperApp, kişiselleştirilmiş deneyim fırsatı sunar.
  • Kullanıcılar için tek bir uygulamada kişisel veri saklamaya olanak tanıyan SuperApp’ler; kayıt, ödeme, adres bilgi ve değişiklikleri, üyelik gibi bilgileri cüzdan özelliğiyle saklar. Normal uygulamalarda ise bu işlemlerin tümünde farklı aracılara ihtiyaç duyulur.

 Şirketler Neden SuperApp'i Tercih Ediyor?

Teknolojik yenilik bağlamında kısa sayılabilecek bir süre önce kullanıcı ve şirketlerin hayatına dâhil olan SuperApp, tüketiciler kadar şirketler tarafından da tercih edilir. Özellikle finansal teknoloji firmaları tarafından tercih edilen yenilik, geleneksel finansın yönünü keskin bir biçimde değiştirmektedir.
SuperApp’in tercih edilmesindeki en büyük sebeplerden biri, kullanım kolaylığı sunmasıdır. Basit bir arayüzle daha çok işlem seçeneği sunan SuperApp, şirketlerin komutlar için harcadığı zamanı azaltır.
Özellikle finansal teknoloji şirketlerinin üzerine düştüğü bu sistem, kullanıcı memnuniyeti ve hız açısından şirketler için büyük yarar sağlamaktadır. Kullanıcılar ve şirketler için kazan-kazan durumunu ortaya çıkaran SuperApp, yenilikçi özellikleriyle geleceğin kapısını aralamaktadır. Satın alınamayan zaman, SuperApp teknolojisi sayesinde tasarruf edilebilecek bir değere dönüşmektedir.
İlk örnekleri Alibaba ve WeChat ile oluşturulan SuperApp, marka değerini ön plana çıkarır. Kullanıcının tüketim alışkanlıklarında önemli bir yeri olan marka itibarı, SuperApp teknolojisi sayesinde tüketiciler için markayı kişiselleştirir. Bu kişiselleştirme, markaların pazarlama süreçlerinde her zaman artı değer olmaktadır.