Yapay Zeka ile Etkileşimli İçerik Oluşturmak

Yapay Zeka ile Etkileşimli İçerik Oluşturmak


Hedef kitleyi harekete teşvik eden etkileşimli içerikler nasıl yapay zekayla üretilebilir? İçeriğimize göz atın.

İnternet ve sosyal medya platformlarındaki yenilikler dijital pazarlamanın sürekli dinamik kalmasını sağlayan başlıca etkenler arasındadır. İster sosyal medya ister web sitesi için içerik oluşturulsun markaların başarıyı yakalamak için bu dinamik akışa uyum sağlaması önemlidir. Son yılların yükselen trendi yapay zeka destekli içerik üretimi uyum sağlamayı markalar için daha kolay hale getirir. Hedef kitleyi harekete teşvik eden etkileşimli içerikler de yapay zeka sayesinde üretilebilir. Peki, yapay zeka ile etkileşimli içerik oluşturmanın detayları nelerdir?

Etkileşimli İçerik Nedir?

“Interactive Content” ve “İnteraktif İçerik” olarak da bilinen etkileşimli içerik, okuyucunun aktif olarak içeriğe dahil olması üzerine kurulu bir üretim tekniğidir. İçerik okuyucu tarafından sadece görülüp okunmaz aynı zamanda katılım sağlanır. Dijital pazarlama trendleri arasında son yıllarda gittikçe artan kullanımıyla dikkat çeken üretim yöntemi için etkileşimli içerik stratejileri marka bazlı geliştirilir. Okuyucuların etkileşim kurduğu içeriklerle daha fazla bağ kurması, hafızasında uzun süre tutması bu içerik yöntemini öne çıkaran özellikler arasındadır.
Dijital platformlarda kullanıcıların 8 saniye civarındaki dikkat süresi hesaba katılarak okuyucuyu anında yakalamayı hedefleyen bir içerik türüdür. Markalar ilgi çekici, katılıma teşvik edici etkileşimli içerikleri imaj oluşturma, müşteri profili belirleme, ürün stratejisi hazırlama amacıyla da kullanır. Müşterileri ve potansiyel müşterileri yakalayan içeriklerin yanı sıra veri elde edilmesini sağladığı için tercih edilir. Son dönemlerin popüler AI içerik üretimi stratejileri arasında da özel bir yeri vardır.

Yapay Zeka ile Üretilebilecek Etkileşimli İçerik Türleri

Etkileşimli içerik türleri belirli sınıflara ayrılır. Bu sınıflar arasından markanın web sitesi, sosyal medyası, pazarlama yöntemlerine uygun olarak seçim yapılır. Yapay zeka kullanarak markaların üretebileceği bazı etkileşimli içerik türleri şunlardır:

  • İnfografik görseller ve grafikler pazarlamanın vazgeçilmezleri arasındadır. Yapay zeka sayesinde hareketli infografik görseller oluşturularak okuyucunun içeriğe katılımı teşvik edilebilir. Okuyucuya seçim yaptırmak aynı zamanda markanın strateji geliştirmek için veri toplamasını sağlar.
  • Müşterilerin ve potansiyel müşterilerin kendi video hikayelerini oluşturması için yapay zeka araçları kullanılabilir. Video reklamlarda farklı seçim alternatifleri sunularak müşterinin tercihlerine göre bir hikaye oluşturmasıyla memnuniyet hissi artırılabilir.
  • Fotoğraf, infografik görsel, grafik, yazı ile kullanıcıyı seçime teşvik eden anketler yapay zeka ile hazırlanabilir. İstenen, istenmeyen, tahmin edilen, talep edilen ve çok daha fazla soru kalıbıyla etkileşim artırılırken elde edilen verilere göre marka stratejileri kurulabilir.
  • Yapay zeka desteğiyle kullanıcının fotoğraf yüklemesi, kamerayı kullanması gereken etkileşimli AR deneyimleri oluşturulabilir. Örneğin bir saç boyasını satın almadan denemek için deneyimler oluşturulabilir.
  • Web sitesinde dolaşan kullanıcıyı harekete geçirmek için yapay zeka sohbet botları kullanılabilir. Kullanıcının aradıklarına ulaşması veya yardım alması için anında karşısında bir muhatap bulması onu sitede daha fazla araştırma yapmaya teşvik edebilir.

Dijital Pazarlamada Yapay Zeka Destekli İçerik Üretimi

Yapay zeka destekleri dijital pazarlama sektörünün araçları arasındaki yerini her geçen gün daha fazla sağlamlaştırır. Farklı özelliklere sahip yapay zeka araçları ile fotoğraf, video, metin, içerik, ses, logo, grafik oluşturmak mümkündür. Her yapay zeka aracının algoritmasına göre daha iyi sayılabileceği içerik üretim alanları vardır. Dijital pazarlamada doğru yapay zeka aracı, başarılı prompt komutlar ve insan desteği ile dikkat çekici interaktif içerikler oluşturulabilir.
AI destekli pazarlama içerikleri oluşturma konusu ilk bakışta karmaşık gelebilir. Özellikle etkileşimli içerik oluştururken okuyucuyu katılıma teşvik edebilmek kitleyi tanımaktan, insan psikolojisini bilmekten geçer. Profesyonel firmalar bu konuda başarılı çalışmalarıyla öne çıksa da bireysel olarak da bu içerikler üretilebilir. Dijital pazarlama amacıyla interaktif içerik oluşturmak isteyenler başlangıçta daha kolay olan slayt, kaydırmalı fotoğraf, anket, grafik, metin yönlendirmeleri tercih edebilir.

Yapay Zeka Kullanarak Etkileşimli İçerik Oluşturma Rehberi

Markalar için yapay zeka araçlarını kullanarak etkileşimli içerik oluşturmadan önce bilinmesi gereken bazı durumlar vardır. Öncelikle hedef kitlenin kim olduğu, ardından ne istediği ve neye tepki verdiği araştırılmalıdır. Bu sorulara yanıt vermek genellikle içerik stratejisinin doğru kurulması için temeli oluşturur. Bu bilgiler üzerine marka veya ürün/hizmet bazlı etkileşimli içerik oluşturma rehberi kurgulanarak yapay zeka araçlarıyla düzenlenebilir.
Hedef kitleye uygun olmayan format ve içerikleri kullanması katılımın düşük olmasıyla sonuçlanabilir. Örnek verilirse hedef kitle kısa yazı okumayı seviyorsa görsel üzerinden oluşturulan içerikler istenen etkileşimi vermeyebilir. Aynı şekilde yazı yerine görselle ilgilenen hedef kitleye anketi yazılı sunmak çoğunlukla düşük katılıma neden olurken fotoğraf teşvik edicidir. Ayrıca içerik konuları, yazıları, marka dili, renkleri, görselleri de hedef kitleye uygun harekete geçirici nitelikte seçilmelidir.

Genel olarak yapay zeka ile etkileşimli içerik oluşturma konusu hedef kitleyi yakalamak ile ilgilidir. Markanın müşterilerini ve potansiyel müşterilerini, içerik üreticilerin takipçilerini ve potansiyel takipçilerini tanıması gerekir. Ardından hedef kitlenin etkileşim vermek isteyeceği, katılıp kendini bağlı hissedeceği farklı formattaki içerikler uygun yapay zeka araçlarıyla üretilebilir.


 

Öne Çıkan Yazılar

. Teknoloji Web 3.0: İnternetin Yeni Çağı
Web 3.0, kısaca internetin yeni çağıdır ve sadece teknoloji dünyasının değil, insanlığın geleceğinin de şekillenmesine katkıda bulunan bir devrim olarak adlandırılır.
Teknoloji 06 Ekim 2023 5 dk.
Dijital Teknoloji Dijital Yeni Dünyada Bankacılığın Yönü
Bankalar, yapay zekâ geliştirmeleri, yenilikçi doğrulama teknolojileri, virtual yani sanal bankacılık sistemleri ile her geçen gün hizmetlerinde yeniliklere imza atmaktadır.
Teknoloji 04 Temmuz 2023 5 dk.
Temassiz Teknoloji Temassız Ödeme Nedir ve Nasıl Kullanılır?
Geçmiş yıllarda nakit para ve para üstü takasıyla ya da kartlarla gerçekleştirilen ödemelerde artık temassız işlemler öne çıkıyor.
Teknoloji 04 Temmuz 2023