İçeriğe Git İçeriğe Git Alt Bölüme Git

Ekibinizle Kullanabileceğiniz İş Takibi Uygulamaları

İş dünyasında hızı ve teknolojiyi verimli bir şekilde kullanabileceğiniz alanlar arasında, iş takip uygulamaları da bulunuyor.

İş dünyası, gelişen teknoloji sayesinde her geçen gün daha yenilikçi ve süratli bir hâl alıyor. İletişim kazalarının önüne geçme, görev dağılımlarını tamamlama gibi etkili fonksiyonlarıyla öne çıkan iş takibi uygulamaları, ekip çalışmasından alacağınız verimi de zirveye çıkarıyor. Dilerseniz siz de birbirinden kullanışlı iş takibi uygulamalarından yararlanabilir ve ekibinizin performansını kolayca artırabilirsiniz.

İş Takibi Uygulamaları Nedir?

İş takibi uygulamaları, farklı iş sektörlerinde sistemsel bir çalışma programı oluşturabilmenize olanak tanıyan birbirinden kullanışlı yazılımlar olarak öne çıkıyor. Cep telefonlarınızda ya da tablet bilgisayarlarınızda kolayca kullanabileceğiniz iş takibi uygulamaları, çalışmalarınızı ve ekibinizin performansını dilediğiniz yerden kolayca takip edebilmenize imkân tanıyor. Haftalık, aylık ve yıllık çalışma programları hazırlayabilmenize ve oluşturduğunuz hedefleri ekibinizdeki kişilere dağıtabilmenize olanak tanıyan iş takibi uygulamaları, ekip üyelerinin yerine getirdikleri görevleri işaretlemeleri ve sonuç bilgilerini girmeleriyle programınızın gidişatını da gözler önüne seriyor. Özellikle bir kısmı ofiste, bir kısmı sahada görev alan ya da evlerinden çalışıp fiziksel toplantılar gerçekleştiremeyen ekipler için son derece faydalı olan iş takibi uygulamaları, çalıştığınız sektördeki en hızlı ve iş bitirici ekipler arasına girmenizi kolaylaştırıyor.

En Etkili İş Takibi Uygulamaları Hangileridir?

İş takibi için yazılan uygulamalar arasında çok sayıda seçenek bulunuyor. En çok tercih edilen programlar arasında ise Trello, Monday, Teamwork ve Jira ön plana çıkıyor. Haftalık ve aylık hedeflerinizi kolayca not edebilmenize ve ekibinizdeki herkese ayrı görevler atayabilmenize olanak sağlayan Trello, eğitim alanında da kullanılabiliyor.
Monday, görsel zenginliğiyle ekibinizin performansını ve işlerinizin hangi noktada olduğunu sadece tek bir bakışla gözlemleyebilmenize olanak tanıyor.
İsminden de anlaşılacağı üzere takım çalışmasını daha verimli hâle getirme amacıyla tasarlanan Teamwork ise ekip içi iletişimin kalitesini ve işlevselliğini artırmasıyla öne çıkıyor. Teamwork; verilen hedefleri, hedeflerin yerine getirilip getirilmediğini, hedef başarıldıysa sonucunun ne olduğunu, hedef başarılamadıysa bunun neden kaynaklandığını etiketler hâlinde görebilmenize olanak tanıyor. Teamwork uygulamasında kullanılan etiketler, geçmişe dönük olarak da incelenebiliyor ve böylece projelerinizin geçirdiği süreçleri tüm detaylarıyla analiz edebilmenize yardımcı oluyor. En çok kullanılan iş takibi uygulamalarından olan Jira ise sorun ve hataların takip edilmesini, müşteri geri dönüşlerine dair detayların not alınmasını ve bu sayede ekip performansının iyileştirilmesini hedefliyor. 3000’den fazla mobil uygulamaya entegre edilebilen Jira, raporlama araçlarıyla da çalışma takibinizi kolaylaştırıyor.

İş Takibi Uygulamalarından Nasıl Yararlanılır?

İş takibi uygulamalarından verim alınabilmesi için uygulamanın aynı ekipteki tüm çalışanlar tarafından indirilmesi ve aktif şekilde kullanılması gerekiyor. İş takip uygulamasının düzenli ve eksiksiz şekilde kullanılması, tüm gelişmelerin uygulamadaki ilgili kısımlara anında not edilmesi de uygulamalardan yüksek verim alabilmenin öncelikli şartları arasında yer alıyor. Daha detaylı analizler ve sistemler isteyen çalışanlar, aynı anda birden fazla iş takip uygulaması kullanabiliyor. Özellikle farklı uygulamalarla kolayca entegre olabilen ve diğer platformlara veri akışı sağlayan Jira, her çalışanın faydalanabileceği ek bir uygulama olarak öne çıkıyor. İş takibi uygulamalarının etkili sonuçlar verebilmesi için ekip liderinin uygulamayı daima kontrol altında tutmasında da yarar bulunuyor. Jira’nın karmaşık yapısının işleri yavaşlatması ya da fiyatının şirket için yüksek gelmesi durumlarında ise Trello uygulamasını merkeze alan takip sistemleri tercih ediliyor. Veri ağırlıklı uygulamalar, kimi çalışanlar tarafından karmaşık bulunabiliyor ve bu durum da yazılım performansının düşmesine yol açabiliyor. Bu yüzden iş takibi uygulamaları seçilirken görsel ağırlıklı yazılımlara öncelik verilmesi, çalışanların uygulamayı kolaylıkla kullanabilmesine imkân tanıyor.