İçeriğe Git İçeriğe Git Alt Bölüme Git

Kuveyt Türk'ün Sorumlulukları

  • Üç Aşamalı Giriş Ekranı:

    Müşterilerimizin internet bankacılığına erişim sağlayabilmesi için 3 aşamadan oluşan güvenlik kontrollerinden geçmesi gerekmektedir. İlk aşamada müşteri ya da Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Numarası ile Tek şifre girilmektedir. Eğer şifre yoksa veya hatırlanmıyorsa anında şifre butonunu kullanarak yeni şifre oluşturulabilmektedir. İkinci aşamada ise güvenlik resmi doğrulaması yapılmaktadır. Eğer bilgilerde tutarsızlık var ise müşterilerimizin Müşteri İletişim Merkezimiz (444 0 123) ile görüşmesi gerekmektedir. Son aşamada ise cep telefonuna sms olarak gelen doğrulama kodu  ilgili alana girilerek veya Mobil Onay'dan onay verilerek internet bankacılığını giriş sağlanmaktadır.

  • Sanal Klavye:

    Genel kullanıma açık, internet kafe gibi yerlerde Key Logger niteliğindeki programların bilgisayarlara yüklenmiş olma riskine karşı şifrelerinizin çalınmasını engelleyerek güvenliğinizi sağlar.

  • İşlem Limitleri

    İnternet işlem limitlerinizi İnternet Şubesi'nden düşürebilirsiniz. Fakat limit yükseltmek için şubenizle irtibata geçmeniz gerekmektedir.

  • IP Kısıtlama / Ülkesel IP Kısıtlama

    İnternet Şube veya 444 0 123 Müşteri İletişim Merkezi üzerinden IP sınırlaması yaparak internet şubenize belirlediğiniz IP aralığından girilebilmesini sağlayabilirsiniz. Kısıtlamanın eklenmesi ve kaldırılması için internet şube üzerinden Ayarlar -> Kısıtlar menüsünden IP Kısıtlama’ ya gelerek internet şube güvenliğinizi artırabilirsiniz.

  • Hesap Kısıtlama

    İnternet Şube'nizdeki hesaplara sadece izleme yetkisi verip herhangi bir parasal işleme kapatabilirsiniz. Kısıtlamanın kaldırılması için 444 0 123 Müşteri İletişim Merkezi veya şubenizle irtibata geçebilirsiniz.

  • Tanımlı Alıcı Sınırlandırma

    İnternet Şubesi'nde yapacağınız para transferi işlemlerinde sadece mevcut tanımlı alıcılarınıza para transferi yapabilirsiniz. Kısıtlamanın kaldırılması için 444 0 123 Müşteri İletişim Merkezi veya şubenizle irtibata geçebilirsiniz.

  • Zaman Kontrolü

    İnternet Şubesi'ne sizin belirlediğiniz saat aralığında işlem yapma yetkisi girerek bu saat aralığı dışında İnternet Şubesi'ndeki işlemleri kullanıma kapatabilirsiniz. Kısıtlamanın kaldırılması için 444 0 123 Müşteri İletişim Merkezi veya şubenizle irtibata geçebilirsiniz.

Müşterimizin Sorumlulukları

  • Telefonunuza gelen tek kullanımlık şifreler ve kart bilgileriniz size özeldir, kimseyle paylaşmayınız.
  • İnternet Şubesi'ni kullanmak için tarayıcınıza www.kuveytturk.com.tr yazıp giriş yapınız.
  • Kuveyt Türk Katılım Bankası'ndan geldiğini iddia eden e-posta adreslerine dikkat ediniz. Kuveyt Türk sadece bilgilendirme amaçlı e-posta göndermektedir. Sizden herhangi bir bilgi istememektedir. Böyle bir durumda 444 0 123 Müşteri İletişim Merkezi'ne bilgilendirme yapınız.
  • Sizi arayıp, kendisini polis, savcı, hakim gibi devlet görevlisi olarak tanıtıp, şifre, kart ve hesap bilgilerinizi talep eden kişilere karşı dikkatli olunuz. Bu kişilere itibar etmeyiniz.
  • Sosyal medyada yer alan ve bankamız tarafından yayınlanmış gibi gösterilen kampanya, çekiliş gibi ifadelere karşı dikkatli olunuz. Kampanyaları buradan takip edebilirsiniz.
  • Şifre seçerken geçerli ve güvenli olması için lütfen aşağıdaki maddeleri göz önünde bulundurunuz:
    • Rakamlardan oluşmalı ve 6 haneli olmalıdır.
    • Ardışık ya da tekrar eden rakamlardan oluşmamalıdır.
    • Kişisel bilgilerinizi veya telefon numaranızı Tek Şifre olarak kullanmayınız.
    • Yeni şifreniz, son 3 şifrenizden farklı olmalıdır.
    • İnternet Şube bilgilerinizi kolay ulaşılabilir ve başkasının eline geçebilir şekilde herhangi bir yerde bulundurmayınız.
  • Bilgisayarınızı virüslere ve benzeri programlara karşı koruyunuz. Anti virüs programları bilgisayarınızda kurulu ve güncel olmasına dikkat ediniz.
  • Bilgisayarınızda kişisel güvenlik duvarı (firewall) yazılımının kurulu olması güvenliğiniz için önemli bir unsurdur.
  • İnternet kafeden, yabancı veya güvenmediğiniz bilgisayardan İnternet Bankacılığı'na giriş yapmayınız.
  • Web tarayıcılarınızı güncel tutarak güvenliğinizi arttırın.
  • İnternet Bankacılığı güvenlik ayarlarınızı kontrol ederek size uygun bir yapı oluşturun.
  • İnternet bankacılığı işlemlerinizin teyidi için 4440523 numaralı hattan yapılan aramalara yanıt veriniz.