İçeriğe Git İçeriğe Git Alt Bölüme Git

Nasıl Müşteri Olunur? 

Nasıl Kuveyt Türk müşterisi olabilirim?

Kuveyt Türk Mobil’i indirerek görüntülü görüşme yoluyla ya da şubelerimizden herhangi birini ziyaret ederek Kuveyt Türk müşterisi olabilirsiniz.

Kimler görüntülü görüşme ile müşteri olabilir?

-Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşı;
-18 yaşını doldurmuş,
-Türkiye’de ikamet eden
-Çipli kimlik kartına sahip herkes Kuveyt Türk Mobil’i indirip gerekli adımları tamamlayarak hemen müşteri olabilir.

Hangi kimlikle hesap açılabilir?

Görüntülü görüşme ile hesap açmak için yeni TC Kimlik kartına (çipli) sahip olmanız gerekmektedir.

Hangi telefon modelleri ile başvuru yapabilirim?

NFC özelliği olan tüm akıllı telefonlar ile başvuru yapabilirsiniz. NFC özelliği olmayan ya da çalışmayan telefon modellerinde, hesap açılışından sonra size SMS olarak gönderilen Kuveyt Türk hesabınıza ait IBAN’a başka bir bankadaki şahsi hesabınızdan dilediğiniz tutarda para transferi yaparak hesabınızı aktifleştirebilirsiniz.

Hangi saatler arası görüntülü görüşme ile başvuru yapabilirim?

Her gün saat 09:00-23:00 arası görüntülü görüşme ile başvuru yapabilirsiniz.

Görüntülü görüşme esnasında bağlantım kesildi, ne olacak?

Tekrar Kuveyt Türk Mobil’deki Müşteri Ol butonuna basarak kimlik doğrulama adımından başvurunuza devam edebilirsiniz.

Kimlik doğrulama ve görüntülü görüşme esnasında bulunduğum ortam nasıl olmalı?

Kimlik doğrulama ve görüntülü görüşme sırasında bulunduğunuz ortamın aydınlık, kimliğinizin ve yüzünüzün net bir şekilde görüntülenebilir olması gerekmektedir.

Sistem kimliğimi okumadı neden?

Telefonunuzun NFC ayarlarını kontrol ederek tekrar deneyebilirsiniz veya NFC okutmadan hesap açılış sürecini gerçekleştirip hesap açılışından sonra size SMS olarak gönderilen Kuveyt Türk hesabınıza ait IBAN’a başka bir bankadaki şahsi hesabınızdan dilediğiniz tutarda para transferi yaparak hesabınızı aktifleştirebilirsiniz.


Kuveyt Türk Mobil’den müşteri olunca şubeden hizmet alabilecek miyim?

Görüntülü görüşme ile başvuru yaparken seçeceğiniz şubeden veya herhangi bir Kuveyt Türk şubesinden hizmet alabilirsiniz.

Başvurumu yaptım, sonra ne yapmam gerekir?

Başvurunuzun ardından size gönderilecek geçici şifreyle 36 saat içinde Kuveyt Türk Mobil’e giriş yaparak mobil bankacılığın size sağladığı tüm hizmetlerden faydalanabilirsiniz.

Başvurumu yaptım, banka kartım bana ne zaman ulaşır?

Başvurunuzun ardından 3 gün içerisinde banka kartınız basılarak adresinize ulaşmak üzere kuryeye teslim edilir.

Bankacılık İşlemleri

Şubelerde çalışma saatleriniz nedir?

Şubelerimiz 09:00-12:30 ile 13:30-17:00 saatleri arasında çalışmaktadır. Cuma günleri ise öğleden sonra 14:00-17:00 saatleri arasında hizmet verilmektedir.

Hangi şubelerde Arapça bilen personeliniz var?

Şu anda İstanbul'da Osmanbey Şube ve Fındıkzade Şube'de, Mersin'de Mersin Şube ve Mezitli Şube'de, Gaziantep'te ise Gaziantep Şube'de Arapça konuşan personellerimiz bulunmaktadır.

Hesap açmak istiyorum. Gerekli evraklar nelerdir?

Pasaport, vergi dairesinden alınan vergi numarası (TC Kimlik No) ve ikamet tezkeresi belgesiyle şubelerimize müracaat ederek hesap açtırabilirsiniz. Eğer ikamet tezkereniz bulunmuyorsa açık adresinizi teyit edebileceğimiz resmi tercümeli ve noter tasdikli belgeyle de müracaat edebilirsiniz. Kuveytli müşterilerimiz için: pasaport, ID kartı (kimlik kartı) ve vergi numarası.

Hesap açarken neden bloke alınıyor?

İkamet tezkeresi alabilmek için sürekli hesap açıp kapatmanın önüne geçebilmek için 3 aylık bir bloke süresi getirilmiştir. Kredi kartı temini için de bloke alınır.

Cep telefonuma gelen bilgilendirme ya da kampanya SMS'lerini Arapça veya İngilizce alabilir miyim?

Hayır. Bankamızdan gönderilen SMS bilgilendirmeleri şu an için sadece Türkçe gönderilmektedir.

Pasaportumu güvenlik nedeniyle yanımda taşımak istemiyorum. İkamet tezkerem hesabımda kayıtlı olmasına rağmen şubeye para çekmek için gittiğimde sorun yaşıyorum. Ne yapmalıyım?

Kayıtlı ikamet tezkerenizde fotoğraf bulunuyorsa ve tezkerenin günü geçmemişse işlemlerinizi sorunsuzca yapabilirsiniz. Ancak bunun aksi durumunda, para çekmek için mutlaka fotoğraflı ikamet tezkereniz ya da pasaportunuzla şubeye gitmeniz gerekmektedir.

Kasa boyutlarınız ve ücretleri hakkında detaylı bilgi alabilir miyim?

Kasa boyutları ve ücretleri hakkında detaylı bilgi için tıklayınız. 

Dolar hesabımdan Türk Lirası hesabıma neden para transfer edemiyorum?

Para transferleri aynı para cinsinden oluşan hesaplar arasında yapılabilmektedir. Türk Lirası hesabınızdan diğer Türk Lirası hesabınıza ya da Dolar hesabınızdan yine başka bir Dolar hesabınıza para transferi yapabilirsiniz.

Para transferi işleminde hangi bilgiler gerekmektedir ve ek numara bilgisi nedir?

Eğer Türkiye içinde bir transfer işlemi gerçekleştirilecekse işlem yapılacak hesabın IBAN'ı ya da hesap numarası, ek hesap numarası ve şube kodunun paylaşılması gerekmektedir. Yurtdışından transfer işlemi yapılacaksa bankımız Swift kodu ve hesabın IBAN'ı paylaşılması gerekmektedir. Ek numara, ana hesaba bağlı farklı döviz birimi, vadeli veya vadesiz her bir hesap için ayrı ayrı tanımlanmış numaradır.

IBAN'ımı nereden öğrenebilirim?

İnternet Şube'ye giriş yaparak, Kuveyt Türk Müşteri İletişim Merkezi 444 0 123'ü arayarak ya da Kuveyt Türk web sitesinden hesap numaranızı yazarak da IBAN'ınızı öğrenebilirsiniz. Detaylı bilgi için tıklayınız

Kuveyt Türk, Swift ve banka kodu nedir?

Swift işlemleri için kodumuz KTEFTRIS, BIC kodumuz 205'dir.

Günlük işlem limitlerim nedir?

Ekstra bir limit tahsis edilmemesi durumunda günlük 50.000, aylık 100.000 Türk Lirası veya karşılığı Dolar veya Euro cinsinde para transferi gerçekleştirebilirsiniz. 

Acil havale yapmam gerekiyor EFT limitlerimi attırmak istiyorum. Nasıl yapabilirim?

EFT limitleri arttırımı şubeden ve çağrı merkezimizden yapılabilmektedir. Şubenize giderek veya Müşteri İletişim Merkezi 444 0 123'ü arayarak limit artırımı talebinde bulunabilirsiniz.

Hesabıma havale geldiğinde ya da hesabımdan para çıkışı olduğunda neden bana SMS gelmiyor?

Kuveyt Türk Müşteri İletişim Merkezi 444 0 123'ü arayarak SMS bilgilendirme hizmetlerini aktif hale getirtebilirsiniz.

ATM İşlemleri

ATM'lerde dil seçeneğini nasıl görebilirim?

ATM'ye kartınızı takıp şifrenizi girdikten sonra gelen ekranda 9'u tuşlayarak dil seçeneklerini görebilirsiniz.

QR kodla para çekme işlemi nedir?

Kuveyt Türk Mobil'in yeni özelliği QR Kod ile Para Çekme sayesinde ATM’den kartsız bir şekilde kolaylıkla para çekebilirsiniz. Detaylı bilgi için tıklayınız.

QR kodla para yatırma işlemi nedir?

Kuveyt Türk Mobil'in yeni özelliği QR Kod ile Para Yatırma sayesinde ATM’den kartsız bir şekilde kolaylıkla para yatırabilirsiniz. Detaylı bilgi için tıklayınız

Cep telefon numarasına nasıl para transferi yapılır?

Kuveyt Türk Mobil'e eklenen GSM Numarasına Para Transferi menüsü ile, Kuveyt Türk müşterisi olsun olmasın dilediğiniz kişiye 7 gün 24 saat para gönderebilirsiniz. Detaylı bilgi için tıklayınız

  •  Kuveyt Türk Mobil uygulaması indirilir.
  •  Para Transferleri menüsünün altında yer alan GSM Numarasına menüsü seçilir.
  •  Cep numarası yazılarak para transferi işlemi gerçekleştirilir.
  •  Kuveyt Türk müşterisi olsun olmasın herhangi bir cep telefonu numarası, alıcının adı soyadı ve tutar bilgilerini girerek işlem sonlandırılır.

Alıcı, herhangi bir Kuveyt Türk ATM’sinden TCKN, Cep Telefonu Numarası, kendisine SMS ile gelen Referans Kodu ve kendisine gönderilen Tutarı tuşlayarak parayı kolayca çekebilir. 24 saat içerisinde alıcı tarafından çekilmeyen veya alıcının gerekli bilgileri yanlış girmesi durumunda tutar, gönderen kişinin hesabına iade edilir.


Diğer bankaların kartlarıyla Kuveyt Türk ATM’lerinde hangi işlemleri yapabilirim ve ne kadar komisyon öderim?

Bankamız diğer banka kartlarıyla yapılan işlemler için müşterilerden ayrıca bir ücret talep etmemektedir. Kartın ait olduğu banka komisyon ücretini belirlemektedir.

 
Diğer Bankaların Banka Kartları ile Kuveyt Türk ATM'lerinden Yapılabilen İşlemler Komisyon Tutarı
1. Para Çekme Kartın ait olduğu banka belirler
2. Para Yatırma Kartın ait olduğu banka belirler
3. Bakiye Sorgulama Kartın ait olduğu banka belirler
4. Diğer İşlemler  
4.1. Kredi Kartı Borcu Ödeme Kartın ait olduğu banka belirler
4.2. Kredi Kartı Borcu Sorgulama Kartın ait olduğu banka belirler
4.3. Kredi Kartı Limiti Sorgulama Kartın ait olduğu banka belirler
Diğer Bankaların Kredi Kartları ile Kuveyt Türk ATM'lerinden Yapılabilen İşlemler Komisyon Tutarı
1. Kredi Kartı Borcu Ödeme Kartın ait olduğu banka belirler
2. Kredi Kartı Borcu Sorgulama Kartın ait olduğu banka belirler
3. Kredi Kartı Limiti Sorgulama Kartın ait olduğu banka belirler
4. Diğer İşlemler*  
4.1. Hesaptan Para Çekme Kartın ait olduğu banka belirler
4.2. Hesaba Para Yatırma Kartın ait olduğu banka belirler
4.3. Hesap Bakiyesi Sorgulama Kartın ait olduğu banka belirler
*İlgili işlem seti içerisinde, işlem yapması için müşteriye getirilen hesap, müşterinin en fazla bakiyesi bulunan cari hesabıdır.

İşlematiklerden yapılan işlemler nelerdir?

Detaylı bilgi için tıklayınız

İşlematiklerden yapılan işlemlere ait limitler nelerdir?

Detaylı bilgi için tıklayınız.  

İşlematiklerden fiziki altın alış işlemi yapabilir miyim?

Evet. ATM’lerimizden bankamızın banka kartı veya kredi kartını kullanarak avantajlı fiyatlar ile 1 gr ve çeyrek altın alımı yapabilirsiniz. Detaylı bilgi için  tıklayınız.

 Fiziki altın alımında komisyon alınmakta mıdır?

Komisyon alınmaktadır. Detalı bilgi için Ürün Ve Hizmet Ücretleri tablomuzu inceleyebilirsiniz.


İşlematiklerden döviz hesaplarımdan döviz çekebilir miyim?

Tüm döviz hesaplarınızdan değil ancak dolar hesabınız var ise listedeki işlematiklerimizden dolar çekebilirsiniz. Detaylı bilgi için tıklayınız. 

İşlematiklerden döviz hesaplarıma döviz yatırabilir miyim?

Hesabınıza döviz yatıramazsınız ancak Exchange işlemi yaparak avantajlı kurlarımızdan Euro ve Dolar’larınızı bozdurabilirsiniz. Exchange işlemi ile ilgili detaylı bilgi almak için tıklayınız

Ortopedik ve Görme Engelli müşterilerin rahatlıkla kullanabileceği İşlematiklerinizin listesine nasıl ulaşabiliriz?

Engelsiz ATM’ler hakkında bilgi almak için tıklayınız. 

Yapı Kredi Bankası ve PTT ATM’lerinden ücretsiz para çekme ve yatırma işlemi yapabilir miyim ?

Evet. Yapı Kredi ve PTT ATM’lerinde para çekme limiti günlük 2000 TL’dir. PTT ATM’lerinden para yatırma limiti 2000 TL, Yapı Kredi ATM’lerinde ise 50.000 TL’dir.
 

XTM

XTM nedir?

Kuveyt Türk’ün yeni bankacılık çözümü XTM sayesinde çağrı merkezine video konferans yöntemiyle bağlanarak, bankacılık işlemlerinizi kolaylıkla gerçekleştirebilirsiniz. Tamamen yerli iç kaynaklarla geliştirilmiş olan XTM, yüksek güvenlikli interaktif özel dijital cihazıyla bir ATM kadar pratik, bir şube kadar zengindir. Detaylı bilgi için tıklayınız.

XTM cihazlarından işaret dilinde hizmet alabilir miyim?

Evet. İşaret dilinden hizmet alabilirsiniz. Detaylı bilgi için tıklayınız

XTM’de hangi işlemleri yapabilirim?

Yasal olarak fiziki kontrol zorunluluğu olan çek ve senet işlemleri dışında, ATM ve şubelerde yapılan birçok işlem gerçekleştirilebilmektedir. Detaylı bilgi için tıklayınız.

 XTM’den yapılan işlemlerin limitleri ne kadardır?

XTM işlem limitlerimizle ilgili detaylı bilgi almak için tıklayınız. 

XTM şubeden sadece TL mi çekebilirim?

Evet, sadece TL olarak para çekilebilmektedir, ancak para yatırma işlemi Dolar ve Euro olarak yapılabilir.

XTM Şubeler nerede var?

XTM Şubelerimizin adreslerini buradan görebilirsiniz.

XTM Şube çalışma saatleri nedir?

Diğer şubelerimiz gibi XTM şubelerimiz de 09:00-17:00 arası müşterilerimize hizmet vermektedir.

Kart İşlemleri

Kredi kartı almak istiyorum. Ne yapmalıyım?

Kredi Kartı başvurularınızı tüm şubelerimizden veya Kuveyt Türk Mobil/İnternet Şube üzerinden yapabilirsiniz. Kartınızı şubeden anında basım ile teslim alabilirsiniz.

Kredi kartımın limitini artırmak istiyorum. Ne yapmalıyım?

Kredi kartı limitinizi Kuveyt Türk Mobil, 444 0 123 nolu Kuveyt Türk Müşteri İletişim Merkezi ve Kuveyt Türk şubeleri üzerinden artırabilirsiniz.

Kredi kartımın limitini düşürmek istiyorum. Ne yapmalıyım?

Kuveyt Türk Müşteri İletişim Merkezi 444 0 123'ü arayarak limit düşürme talebi oluşturabilirsiniz. Limitiniz düşürüldükten sonra şubenize giderek kredi kartından düşürülen limit kadar blokeyi hesabınızdan çözdürebilirsiniz.

Kredi kartım için hesabımdan alınan blokenin çözülmesini istiyorum. Ne yapmalıyım?

Öncelikle şubenize giderek, kartınızın tüm borcunu ödemeniz gerekmektedir. Ödeme işlemi tamamlandıktan sonra hesabınızdaki bloke tutarı şube tarafından 1 iş günü sonra çözülecektir.

Kredi kartı limitim yeterli değil. Hesabımda para var ama hesap kartım geçerli değil. Acil alışveriş yapmam lazım. Ne yapabilirim?

Hesabınızda bulunan TL bakiyeyi kredi kartınıza ödeme yaparak aktarabilirsiniz. Aktardığınız tutar kadar harcama yapabilirsiniz. 

Kredi kartı alabilmem için hesabıma bloke konuldu. Ancak hesabıma konulan bloke kartıma tanımlanan limitten daha fazla. Neden?

Kuveyt Türk Mobil, 444 0 123 nolu Kuveyt Türk Müşteri İletişim Merkezi ve Kuveyt Türk şubeleri üzerinden kredi kartı limitinizi artırabilirsiniz.

Kartlarınız yurtdışında kullanılabilir mi?

Visa amblemli kartlarınız yurt dışında kullanılabilir. Troy kartlar sadece Türkiye içinde geçerlidir.

Kredi kartı borcum otomatik olarak ödenir mi?

Kredi kartınızın borcu son ödeme tarihine kadar ödenmediği takdirde hesaptan otomatik olarak çekilir. Hesapta döviz bulunuyorsa döviz bozulur ve ödeme o şekilde gerçekleşir.

Kredi kartımı iptal edersem, bloke açılır mı, açılırsa kaç gün içinde açılır?

Evet açılır. Konuyla ilgili şubenizle görüştükten sonra ortalama 2 gün içerisinde bloke kalkar.

Kredi kartı başvurusu yaptım ve ret cevabı geldi. Neden bana kredi kartı verilmiyor?

Kredi kartlarında müşterilerimize sadece ret durum bilgisi verilebilmektedir. Reddin nedenine ilişkin bir açıklama yapılamamaktadır.

Yurt dışında kredi kartını kullanabilir miyim?

Kredi kartları yurt içinde olduğu gibi yurt dışında da kullanılabilir.

Kredi kartı borcumu nerelerden öğrenebilirim


Kredi kartımın asgari ödeme oranı nedir?
Kart hesap özetleri için asgari ödeme oranı %100’dür. Yani müşterimizin, hesap özeti borcunun tamamını ödemesi gerekmektedir.
 
Kredi kartımdan çekebileceğim nakit avans tutarı nedir?
  • Sağlam Kart Klasik ile kart limitinizin %10’u kadar ve maksimum 500 TL ile sınırlı olacak şekilde nakit avans çekebilirsiniz.
  • Sağlam Kart ile kart limitinizin %10’u kadar ve maksimum 1000 TL ile sınırlı olacak şekilde nakit avans çekebilirsiniz.
  • Sağlam Kart Platin ile kart limitinizin %10’u kadar ve maksimum 2000 TL ile sınırlı olacak şekilde nakit avans çekebilirsiniz. 

Kredi kartımdan çekeceğim nakit avans işlemi ücretlendirilir mi?

Nakit avans çekiminden işlem başına 1,25 TL ücret alınmaktadır.

Kuveyt Türk kartlarımla diğer banka ATM’lerinde hangi işlemleri yapabilirim ve ne kadar komisyon öderim?
 

Kuveyt Türk Banka Kartı ile Diğer Banka ATM'lerinden Yapılabilen İşlemler Komisyon Tutarı
1. Para Çekme %1 + 0.91 TL
2. Para Yatırma %1 + 0.91 TL
3. Bakiye Sorgulama 0.24 TL
4. Diğer İşlemler  
4.1. Kredi Kartı Borcu Ödeme %1 + 0.91 TL
4.2. Kredi Kartı Borcu Sorgulama 0.24 TL
4.3. Kredi Kartı Limiti Sorgulama 0.24 TL
Kuveyt Türk Kredi Kartı ile Diğer Banka ATM'lerinden Yapılabilen İşlemler Komisyon Tutarı
1. Kredi Kartı Borcu Ödeme %1 + 0.91 TL
2. Kredi Kartı Borcu Sorgulama 0.24 TL
3. Kredi Kartı Limiti Sorgulama 0.24 TL
4. Diğer İşlemler*  
4.1. Hesaptan Para Çekme %1 + 0.91 TL
4.2. Hesaba Para Yatırma %1 + 0.91 TL
4.3. Hesap Bakiyesi Sorgulama 0.24 TL
 *İlgili işlem seti içerisinde; işlem yapması için müşteriye getirilen hesap, müşterinin en fazla bakiyesi bulunan cari hesabıdır.

Kuveyt Türk banka kartı için herhangi bir komisyon veya ücret ödeyecek miyim?

Kuveyt Türk banka kartlarından hiçbir ücret veya komisyon alınmaz, ücretsizdir.

Banka kartı şifremi nasıl oluşturabilirim?

Banka kartı şifrenizi 444 0 123 numaralı Kuveyt Türk Müşteri İletişim Merkezimizi arayarak, IVR üzerinden veya Kuveyt Türk Mobil'den alabilirsiniz.​

Banka kartı şifremi unutursam ne yapmalıyım?

Banka kartı şifrenizi unutmanız halinde  444 0 123 numaralı Kuveyt Türk Müşteri İletişim Merkezimizi arayarak, IVR üzerinden veya Kuveyt Türk Mobil'den değiştirebilirsiniz.

Banka kartım çalındı/kayboldu ne yapmalıyım?

En kısa sürede 444 0 123 numaralı Kuveyt Türk Müşteri İletişim Merkezimizi arayarak bilgi vermeniz gerekmektedir. Kartınızın çalındığını/kaybolduğunu haber vermeniz durumunda kartınız iptal edilecek ve talep etmeniz halinde yenileme başvurunuz alınacaktır.

Banka kartımı yurt dışında kullanabilir miyim?

Troy logolu banka kartınızı sadece yurt içi alışverişlerde kullanabilirken, Visa/Mastercard logolu banka kartınızı Visa/Mastercard logosuna sahip POS cihazları olmak üzere tüm yurt içi ve yurt dışı alışverişlerinizde kullanabilirsiniz. Ancak TL cari ana hesabınızda bakiye bulunması gerekmektedir.

Troy logolu banka kartına sahibim. Banka kartımı yurt dışında kullanabilmek için hangi işlemi yapmalıyım?

Troy kartlar ile şu anda yurt dışında işlem yapılamamaktadır.
 
Kuveyt Türk banka kartı ile yapılan işlemlerde altın puan kazanma olanağı var mı?

Kuveyt Türk banka kartı ile yapılan alışverişlerden birçok farklı sektörde Altın Puan kazanılabilir.

Kuveyt Türk banka kartımla e-ticaret işlemlerimi gerçekleştirebilir miyim?

Evet, gerçekleştirilebilirsiniz. 3D Secure veya GO Güvenli Öde altyapısına sahip internet sitelerinde alışveriş yapabilirsiniz.
 
Kuveyt Türk döviz hesabım var. Yurt dışında herhangi bir ATM’den para çekebilir miyim?

Yurt dışı ATM’lerinde para çekebilmek için banka kartının TL cari ana hesabında bakiye bulunması gerekir. O ülkenin para birimi üzerinden yapılan nakit çekim işlemleri, hesaptan TL olarak düşmektedir.
 

Hesaplar

Kuveyt Türk’ten cari hesap açmak için hangi belgelere ihtiyacım var?

T.C. Vatandaşı ve Yurt İçi Yerleşik:

  • T.C. nüfus cüzdanı, T.C. sürücü belgesi veya pasaport
  • Adres teyit belgesi (yerleşim yeri belgesi, son 3 aya ilişkin abonelik gerektiren bir fatura örneği, bir kamu kurumu tarafından verilen belge)
 
Yabancı Uyruklu ve Yurt İçi Yerleşik:
  • Pasaport veya ikamet tezkeresi
  • Yabancı Kimlik Numarası
  • Adres teyit belgesi (ikamet tezkeresi, son 3 aya ilişkin abonelik gerektiren bir fatura örneği )
 
Kuveyt Türk Cari Hesabımla hangi işlemleri gerçekleştirebilirim?
  • Para transferleri
  • Çek karnesi işlemleri
  • Kredi ve kredi kartı ödemeleri
  • Bağış, aidat, kira ödemeleri
  • Fatura ve SGK prim ödemeleri
  • Çek ve senet tahsilatları
  • Döviz ve kıymetli maden işlemleri
  • İleri vadeli para transferleri, düzenli ödeme talimatları ile döviz ve altın alım satım talimatları

 
Altın hesabı nedir?

Vadesiz olarak açılan, birikimlerin altın olarak değerlendirilmesini sağlayan hesap türüdür. İstendiği anda altınların fiziki karşılığı gram gram tüm Kuveyt Türk Şubeleri'nden çekilebilir.
 
Altın hesaplarında en düşük alınabilecek altın gramı ne kadardır?

Minimum işlem limiti 0.01 gramdır.

Finansmanlar

Konut finansmanı için nasıl başvuru yapabilirim? Şartlarınız ve gerekli evraklar nelerdir?

Başvurularınızı Kuveyt Türk şubeleri üzerinden yapabilirsiniz. Başvuru esnasında alınacak gayrimenkulün (konut, iş yeri, arsa vb.) tapu fotokopisi ve gelir belgenizle başvuru yapabilirsiniz. Alınacak gayrimenkulün ekspertiz değerinin;

A sınıfı enerji sertifikasına sahip konut için %90’ına kadar,
B sınıfı enerji sertifikasına sahip konut için %80’ine kadar,
İşyeri ve arsa için %50’sine kadar finansman kullanımı yapılabilir.

Konut finansmanları için maksimum vade 120 ay, işyeri ve arsa finansmanları için maksimum vade 60 aydır.

Araç finansmanı için nasıl başvuru yapabilirim? Şartlarınız ve gerekli evraklar nelerdir?

Başvurularınızı Kuveyt Türk şubeleri ve Kuveyt Türk Mobil üzerinden yapabilirsiniz. Kuveyt Türk müşterisi değilseniz, finansman başvurunuzu web sitemiz üzerinden de yapabilirsiniz. Başvuru esnasında alınacak aracın ruhsat fotokopisi veya proforma fatura ve gelir belgenizle başvuru yapabilirsiniz.

Araç finansmanlarındaki maksimum finansman tutarı sınırlamasında sıfır araçlarda satış değeri; 2. El araçlarda ise kasko değeri dikkate alınır.

Maksimum finansman oranları, vade kısıtlaması ve detaylı bilgi için sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

Bireysel finansman ürünümü istediğim zaman kapatabilir miyim?

Evet, Bireysel Finansman ürününüzü istediğiniz zaman erken kapama imkânınız vardır. Erken kapama konusunda detaylı bilgi için şubelerimizden veya çağrı merkezimizden bilgi alabilirsiniz.

Konut ve Araç Finansmanından herkes yararlanabilir mi?

Konut ve araç sahibi olmak isteyen, düzenli ödeme gücüne sahip tüketiciler yararlanabilir.

Konut bedelinin en fazla ne kadarı için finansman desteği kullanılabilirim?

Konut işlemlerinde konutun ekspertiz değerinin %80’i finanse edilir.

En fazla kaç yaşında araca finansman kullanabilirim?

2. El araç finansmanlarında 10 yaşa kadar finansman desteği sağlanmaktadır. Ancak, 0-5 yaş araçlar için maksimum 48 ay, 6-10 yaş araçlar için maksimum 36 ay taksit ile finansman kullandırılacaktır.

İhtiyaç Finansmanı üst vadesi nedir?

İhtiyaç Kart’ı iki ay ödemesiz dönemi olduğu için en fazla 34 ay vadeli kullanabilirsiniz. Diğer ihtiyaç finansmanları için 36 aya kadar vadeli finansman kullanabilirsiniz.

İhtiyaç Finansmanı kar oranları ve finansman tahsis ücreti hakkında nasıl bilgi alabilirim?

Finansman tahsis ücreti, finansman tutarı üzerinden %0.5 oranında peşin alınmaktadır. İhtiyaç finansmanı kar oranıyla ilgili detaylı bilgi için tıklayınız

Kuveyt Türk Mobil ve İnternet Şube

İnternet bankacılığı kullanmak istiyorum nasıl kullanabilirim ve kullanıcı adım ne?

Bireysel müşterilerimiz, Kuveyt Türk Müşteri İletişim Merkezi 444 0 123'ü arayarak Kuveyt Türk Mobil ve İnternet Şubemiz üzerinden "Anında Şifre & Şifremi Unuttum" menüsünden şifrelerini alabilirler. Giriş yapmak için şifre ve müşteri numarası yeterlidir. Kurumsal müşterilerimiz internet bankacılığı şifrelerini ilk defa alacaklarsa şubelerimizden alabilirler. Kullanıcı adı şubede belirlenmektedir.

İnternet Şube’ye ilk giriş nasıl olur?

www.kuveytturk.com sayfasında sağ üst köşede bulunan İnternet Şubesi menüsünden Bireysel ya da Kurumsal seçenekleriyle giriş yapabilirsiniz. Bireysel müşteriler, müşteri numarası ve şifre girerek; kurumsal müşteriler de bunlara ek olarak kullanıcı adı girerek İnternet Şube’yi kullanabilirler.

ATM, İnternet Şube ve Kuveyt Türk Mobil şifreleri aynı olabilir mi ve kaç karakterden oluşmalıdır?

ATM şifresi dört, Kuveyt Türk Mobil ve İnternet Şube şifreleri de altı haneden oluşmalıdır. İnternet Şube ve Kuveyt Türk Mobil'in şifreleri aynıdır. 

İnternet Şube’de ve Kuveyt Türk Mobil'de Ayarlar menüsü altındaki Şifre Değiştirme bölümünden değiştirebilirsiniz. Eğer şifrenizi hatırlamıyorsanız Kuveyt Türk Müşteri İletişim Merkezi 444 0 123'ü arayarak ya da İnternet Şube ve Kuveyt Türk Mobil'de yer alan Şifremi Unuttum / Anında şifre kısmından şifrenizi değiştirebilirsiniz.

İnternet Şube işlemleri için öncelikli telefon numaramı değiştirmek istiyorum. Nasıl yapabilirim?

Bilgilerinizde iki telefon hattı da kayıtlıysa öncelikli numaranızı değiştirmek için şubenize gitmeniz gerekmektedir. Yurt dışı planınız varsa gitmeden önce bu işlemi yapabilirsiniz.

SIM Blokemi Nasıl Kaldırabilirim?

İnternet Şube ve Kuveyt Türk Mobil üzerinden Ayarlar Sim bloke kaldırma menüsünden gerekli bilgilerin girilmesiyle kaldırabilirsiniz.

Döviz alış/satış ve para transferi nasıl yapılır?

İnternet Şube/Kuveyt Türk Mobil’de Döviz/Kıymetli Maden menüsünden alış ve satış işlemlerinizi yapabilirsiniz. Para Transferi menüsünden ise havale ve EFT işlemlerinizi yapabilirsiniz. Ancak karşı tarafın IBAN ya da hesap numarası bilinmelidir.

Kayıtlı işlemlerle hangi işlemleri gerçekleştirebilirim?

Kayıtlı işlemlerinizle para transferi ve ödeme işlemlerinizi daha kolay bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz

Hesap açılışı nasıl yapılır?

Kuveyt Türk Mobil ve İnternet Şube’de Hesaplarım menüsündeki Hesap Aç bölümünden istediğiniz türde yeni hesap açabilirsiniz.

İnternet üzerinden Dolar, Euro veya Türk Lirası para transferi yapabilir miyim?

Evet, Kuveyt Türk Mobil ve İnternet Şube üzerinden yapabilirsiniz. Türk Lirası için; Tüm İşlemler menüsünden Para Transferleri’ne girerek Hesaba ya da IBAN’a seçenekleriyle işlem yapabilirsiniz. Döviz için ise; Tüm İşlemler menüsünden Para Transferleri’ni seçerek Swift Kodu ile ya da IBAN’a seçenekleriyle işlem yapabilirsiniz. Ancak Suriye uyruklu müşterilerimiz sadece Türk Lirası olarak yurtiçi para transferi yapabilirler.

Kuveyt Türk Mobil ve İnternet Şube’den başka bir hesaba ne kadar para gönderebilirim?

Tüm transferler için standart bir limit bulunmaktadır ancak bu limit yetersiz kalırsa Kuveyt Türk Mobil’den limit artırım talebinde bulunabilirsiniz.

Faturalarımı nasıl ödeyebilirim?

Kuveyt Türk Mobil ve İnternet Şube üzerinden faturalarınızı ödeyebilirsiniz. Ödemeler menüsüne girerek Fatura Ödeme bölümünden anlaşmalı kurumlara ait faturalarınızı ödeyebilirsiniz.

Otomatik ödeme talimatı verebilir miyim?

Evet, Kuveyt Türk Mobil ve İnternet Şube üzerinden otomatik ödeme talimatı verebilirsiniz. Ödemeler menüsüne girerek anlaşmalı kurumlara ait faturalarınız için otomatik ödeme talimatı oluşturabilirsiniz.

Yurt dışına para transferi yapmak istiyorum. Nasıl gerçekleştirebilirim?

Kuveyt Türk Mobil ve İnternet Şube’de Para Transferleri menüsünün altındaki Döviz Transferi (SWIFT) bölümünden yurt dışına para transferi gerçekleştirebilirsiniz.

Dolar, Euro gibi döviz işlemlerinde internet bankacılığı üzerinde havale yaparken ücret kesiliyor mu?

Kuveyt Türk Katılım Bankası’ndan başka banka veya hesaba ya da Kuveyt Türk hesabına döviz işlemlerinde havale yapılırken komisyon kesilmemektedir.

Müşterek hesabım var neden internet ve mobil bankacılığımı kullanıp hesap hareketlerimi göremiyorum?

Bireysel hesabınızdan Kuveyt Türk Mobil veya İnternet Şube’ye giriş yaparak müşterek hesaplarınıza erişebilirsiniz.

POS

GENEL SORULAR
  • POS Başvurusu yapmak için gerekli belgeler nelerdir?
Kuveyt Türk ticari vadesiz hesabınızın olması durumunda ekstra bir belgeye gerek duyulmamaktadır.
  • Yurtdışı kartlar ile işlem yapılabilir mi?
Yalnızca VISA, MasterCard ve Troy logolu kartlar ile işlem yapılabilir.
  • Poslardan taksitli işlem yapılabilir mi?
Pos için yetki alındıktan sonra Kuveyt Türk kartları için taksitli işlem yapılabilir.
  • Gün sonu tanımlanabilir mi?
Otomatik gün sonu alınmasını talep eden müşterilerimiz Müşteri İletişim Merkezimiz üzerinden tanımlama yapabilir. Yazar kasa poslarda gün sonu saati yazar kasa markasının çağrı merkezini aranarak yaptırılmaktadır.
  • Fiziki Poslarda Ortak Pos çalışmamız var mıdır?
Ortak pos çalışmamız bulunmamaktadır.
  • Fiziki kayıp pos masraflarımız ne kadardır?
Fiziki POS cihazlarımız için vergiler hariç 2500 TL’dir.
  • Fiziki poslarımızdan döviz çekimi yapılabilir mi?
Poslarımızdan EUR, USD ve TL çekim yapılabilmektedir. 
  • Bankamız posları için pos destek telefon numarası nedir?
Pos destek merkezi telefon numarası : 0262 723 49 49
Kuveyt Türk çağrı merkezi telefon numarası : 444 0 123
  • Pos çalışma koşullarını nasıl değiştirebilirim?
Pos çalışma şartlarını değiştirmek isteyen müşterilerimiz Kuveyt Türk şubelerimize giderek destek alabilir.
 
SANAL POS
  • Free POS’un entegrasyonu nasıl yapılmaktadır?
Free POS’un entegrasyonunu müşterilerimiz, yazılımcılarından destek alarak yapmaktadır. Entegrasyon sırasında alınan hataların çözümü için Sanal POS destek ekibi (sanalposdestek@kuveytturk.com.tr) ile iletişime geçebilirsiniz.
  • Müşterimiz aynı hesap numarasında birden çok Sanal Pos kullanabilir mi?
Farklı mağaza numaraları ile aynı hesap numarasına ait birden çok sanal pos tanımlanabilir.
  • Sanal Pos’ta gün sonu nasıl alınır?
Gün sonu gece 00:00’da sistem tarafından otomatik alınır.
  • Sanal Pos’ta iptal/iade nasıl yapılır?
Müşterimiz iptal iade işlemi sanal pos paneli üzerinden kendi yapar.
  • Sanal Pos’tan Dolar/Euro ile işlem yapılabilir mi?
Döviz pos yetkisi yoktur, sadece TL ile ödeme yapılabilir.

YAZAR KASA POS
  • Yazar Kasa Pos’a PINPAD kim bağlar?
Yazar Kasa Pos’lara PINPAD müşterinin aldığı posun markası olan firma ile görüşmesi ve temin etmesi gereklidir. Banka PINPAD bağlamamaktadır.
  • Z Raporu banka gün sonu mu demektir?
Z raporu Yazar Kasa Pos’un içinde bulunan bankalar ile yapılan kredi kartı işlemleri ve nakit işlemlerinin Maliye Bakanlığına raporlama şeklidir. Banka gün sonu ayrı bir rapordur.

Yurt Dışı İşlemler

Yurt dışındayken hesabımdan para çekebilir miyim?

Evet çekebilirsiniz. Ancak eğer hesabınızda döviz bulunuyorsa ve bunu çekmek istiyorsanız öncelikle hesaptaki dövizi TL’ye dönüştürüp TL ana hesabınıza aktarmanız gerekecektir. Ardından bulunduğunuz ülkenin para cinsinden ATM’den paranızı çekebilirsiniz. Bu işlem için %1,5+3TL komisyon ücreti alınmaktadır.

Hesabıma yurt dışından para gelir mi?

Evet gelir. Ancak Suriye vatandaşlarının işlemleri aracı bankanın onayına bağlıdır.

Hesabımdan yurt dışına para gönderebilir miyim?

Evet gönderebilirsiniz. Ancak Suriye vatandaşlarının işlemleri aracı bankanın onayına bağlı olduğu için herhangi bir döviz cinsinden yurt dışına para gönderemezler. Yurt içinde de sadece Kuveyt Türk’e ait hesaplar arasında döviz havalesi yapabilirler. Kuveyt Türk dışındaki diğer bankalara ise sadece TL olarak EFT yapabilirler.

Türkiye’den başka bir ülkeye para gönderebilir miyim?

Eğer alıcının da bankamızda hesabı varsa gönderebilirsiniz ancak başka şekilde gönderemezseniz.

Yurt dışından Türkiye’ye havale yapılırken gerekli olan bilgiler nelerdir?

Swift kodu (KTEFTRIS), KOD (205) ve IBAN gereklidir.

EFT ve Swift işlemlerinde ne kadar komisyon alınıyor?

EFT işlemleri ücretsiz yapılmaktadır. Swift işlemlerinde ise gönderilen tutara göre farklılık göstermektedir. İnternet Şube’den döviz transferlerinden minimum 23 USD maksimum 385 USD komisyon alınmaktadır. Tutarın 1/1000'i kadar komisyon çıkmaktadır.

Almanya’daki şubenizden para çekebilir miyim? Bu şubedeki bir hesaba para gönderebilir miyim ya da onlar bana gönderebilir mi? Eğer gönderirsek bu transferden komisyon ya da masraf alınır mı?

Almanya ve Euro bölgesinde faaliyet gösteren KT Bank AG, Kuveyt Türk'ün bir iştirakidir. KT Bank AG Berlin, Frankfurt, Mannheim, Köln ve Münih gibi merkezi bölgelerde şubeleri olmasının yanı sıra şubesiz bankacılık kapsamında da müşterilerine birçok bankacılık hizmeti sunmaktadır. Müşterilerimiz KT Bank AG’de hesap açılışı, para transferi, finansman gibi birçok bankacılık işlemini gerçekleştirebilmektedir. Fakat Kuveyt Türk hesapları ile ilgili hizmetleri maalesef KT Bank AG Çağrı Merkezinden veya şubelerinden alamamaktadır. Müşterilerimiz Kuveyt Türk Mobil Şube’den Para Transferi > Döviz transferi > KT Bank AG Para transferi adımlarını izleyerek hesaplarındaki tutarı KT Bank AG’de olan hesabına transfer edebilmektedir. Müşterilerimiz Almanya’ya para gönderme işlemini yaparken indirimli fiyatlardan yararlanmanın yanı sıra masraf türü SHA (Share) seçildiği sürece muhabir banka masrafı da ödemeyecektir. Ek olarak KT Bank AG’de bulunan hesabınızdan Kuveyt Türk ’deki hesaplarınıza dakikalar içinde çok uygun fiyatlarda para transferi yapabilirsiniz.

MoneyGram ile ismime para gelecek. Tutarın hesabıma aktarılmasını istiyorum. Nasıl yapabilirim?

MoneyGram ile gelen parayı şubenize gidip onayladıktan sonra hesabınıza aktarabilirsiniz. Suriye vatandaşları için ise yurt dışı para transferi akışı geçerlidir.

Döviz hesabımdaki bakiye ile yurt dışındaki bir çevrimiçi alışveriş sitesinden alışveriş yapmak istiyorum. Ancak yapamıyorum. Neden?

POS cihazları sadece TL ana hesabı görebildiği için, döviz hesabınızda bakiye olsa bile alışveriş yapamazsınız. Döviz hesabınızdaki bakiyeyi, TL vadesiz hesabınıza aktararak alışveriş yapabilirsiniz.

Yurt dışındaki online alışveriş sitesinden alışveriş yaptım. Ancak kartımdan/hesabımdan çekilen tutar, alışveriş tutarımdan daha fazla görünüyor. Neden?

Alışveriş sonrasında ilgili tutar provizyonda bekletilip, dönem hareketine geçeceği zaman TL’ ye dönüştürüldüğü için arada kur farkı olabilmektedir. Bu sebeple arada oluşabilecek kur farkı önceden tahmin edilemeyeceği için bloke, alışveriş tutarından daha fazla konulmaktadır. Eğer dönem hareketine yansıdığında arada kalan fazla tutar var ise müşterinin vadesiz hesabına iade edilir.