Kart Harcama İtirazı

Kart Harcama İtirazı

Kredi kartınıza / ATM kartınıza ait hesap hareketlerinde hatırlayamadığınız veya bilginiz dahilinde olmadan yapıldığını düşündüğünüz işlemler varsa aşağıdaki adımları uygulayınız.

İşyerlerinin tabela isimleriyle hesap hareketlerinize yansıyan isimler farklı olabilmektedir. Öncelikle o tarihte yaptığınız benzer tutardaki harcamalarınızı hatırlamaya çalışınız.

Farklı ATM’lerde para çekme işlemlerinde ilgili tutar hesap hareketlerinize komisyon ücretiyle beraber yansıtılmaktadır. (İşlem tutarının %1’i +0,91 TL) Bu açıklamaya göre para çekme işlemini hatırlamaya çalışınız.

Bunlara rağmen işlemi hatırlayamıyorsanız 444 0 123 numaralı çağrı merkezimizi arayınız.

 

Hangi durumlarda itirazda bulunabilirim?

Ben yapmadım!

İşlemin tarafınızca ya da yetki verdiğiniz bir kişi tarafından yapılmadığı durumlarda kartınızı çağrı merkezimiz aracılığıyla kapattırdıktan sonra itiraz edebilirsiniz

Ürün/Hizmet alamadım!

Ödemesini yaptığınız işleme ait ürünü/hizmeti işyerinden temin edemediğiniz durumlarda itiraz edebilirsiniz.

İşlem mükerrer yansıdı!

Aynı tarih ve tutardaki işlemin kartınıza birden fazla kez yansıtıldığı durumlarda itiraz edebilirsiniz.

Teslim edilen ürün hatalı/kusurlu!

Teslim edilen mal hatalı, kusurlu veya istenilen ürünle gelen ürünün kalitesi birbirinden farklı olması durumunda itiraz edebilirsiniz.

İşlem tutarı hatalı!

İşlem tutarının olması gerekenden farklı olduğu durumlarda itiraz edebilirsiniz.

Tutarı farklı şekilde ödedim!

Harcama tutarını farklı şekilde ödendiğiniz halde Kuveyt Türk banka/kredi kartı hesabınıza borç olarak kaydedildiği durumlarda itiraz edebilirsiniz.

İtirazda bulunurken nelere dikkat etmeliyim?

Kartınızda tarafınızca veya yetki verdiğiniz bir kişi tarafından yapılmayan işlem bulunuyorsa, ilk yapmanız gereken güvenliğiniz için kartınızı 444 0 123 numaralı çağrı merkezimiz aracılığıyla kapattırmaktır.

Kartınızla yapılan bir işleme itiraz edebilmesi için kart kuruluşlarının belirlediği süreler içerisinde başvuruda bulunulması gerekmektedir. İtirazınızı mümkün olan en kısa süre içerisinde tarafımıza iletmeniz gerekmektedir.

Tarafımıza göndereceğiniz Kart Harcama İtiraz Formu’nda imzanız bulunmalıdır.

İtiraz edilen işlem(ler) Ek kart ile yapılmışsa Harcama İtiraz Formunda belirtilen alana ek kart numarası yazılmalı ve form ek kart sahibi tarafından imzalanmalıdır.

Kart Harcama İtiraz Formu’nda birden fazla itiraz sebebi seçilmemelidir.

Seçtiğiniz itiraz sebebinde sizden istenen destekleyici bilgi/belgeleri eklemeniz gerekmektedir.

İtiraz edilen tüm işlemler “İşyeri Adı”, “İşlem tutarı”, “İşlem tarihi” her biri ayrı bir satırda belirtilerek yazılmalıdır.

Tarafımıza göndereceğiniz Kart Harcama İtiraz Formu muhatap bankalara iletileceği için eksiksiz ve okunaklı olmasına dikkat ediniz.

Kart Harcama İtiraz Formu’na Nasıl Ulaşabilirim?

Kart Harcama İtiraz Formu’na aşağıdaki linkten veya size en yakın şubemizden ulaşabilirsiniz.

Kart Harcama İtiraz Formu

Kart harcama itiraz formu yukarıda belirtilen kurallar çerçevesinde doldurulmalı ve formun altında da belirtilen harcamaitirazi@kuveytturk.com.tr adresine gönderilmelidir.

Not: İtirazınız, 5464 sayılı Banka ve Kredi Kartları Kanunu ile Uluslararası Banka ve Kredi kartı kurallarınca işleme alınmakta olup en az 45 günü bulabilen bir değerlendirmeden geçmektedir. Bu süre zarfında, Bankamızca yapılacak ön inceleme sonucu uygun bulunması halinde, Bankamız itiraz ettiğiniz harcama tutar(lar)ını kredi kartı hesabınıza geçici olarak alacak kaydedecektir. İtirazınızın olumlu sonuçlandırılamaması halinde söz konusu işlem tutar(lar)ı kredi kartı hesabınıza tekrar borç kaydedilecektir. Banka kartlarında (ATM/Vadesiz hesap kartı) geçici alacak uygulaması bulunmamaktadır. İtiraz süreci olumlu olarak sonuçlandığında hesaba alacak verilecektir.